Gå til innhold

magen min!

Anbefalte innlegg

kan mye sjokolade føre til forstoppelse?jeg har ikke særlig regelmessig fordøyelse,og magen min blir liksom så oppblåst og lager mye lyder,rumling og "bobbling" når jeg har spist mye sjokolade..og avogtil etter andre søtsaker oxo.magen blåser seg opp etter andre matvarer oxo,jeg svelger alltid luft når jeg spiser!jeg har alltid hatt litt rar mage,for å si det sånn,og det er sikkert noe jeg har arvet etter moren min!men hva kan jeg gjøre for å få bedre fordøyelse?spis fiberrik mat,sier du sikert...men viss jeg spiser fiber blir magen bare mer oppblåst.jg tåler ikke så godt visse matvarer,har jeg kjønt.viss jeg får orden på magen,altså normal avføring ihvertfall en gang om dagen,hjelper det sikkert mot oppblåst mage også.jeg vet ikke helt om jeg kan kalle det forstoppelse,men når jeg skal på do kommer det for det meste bare små,tynne deler ut,jeg får liksom ikke gått skikkelig på do.også komemr det mye luft ut.jeg får ut litt større også avogtil,men får liksom ikke ut alt.etterpå er det mer luft som vil ut,liksom.det føles så ubehagelig!avogtil får jeg luftsmerter av mye luft i magen også.det er jo ikke alltid det passer seg å slippe ut luft...!da holder jeg inne.vet ikke om dette spørsmålet passer inn på dette forumet,men håper noen kan svare!forresten,jeg har lest om 2laktoseintoleranse",kan en lege,eller noen andre med erfaring forklare litt om hva d går ut på?jeg vet at man ikke tåler melk da,og får mye luft i magen av det?!søstera mi "tåler" ikke melk,ser du,hun sier hun blir dårlig i magen av det.tåler kanskjen ikke jeg heller melk?kan hun ha laktoseintoleranse?jeg kan liksom ikke spørre henne om dette heller!men jeg vil få orden på magen min,så jeg lurer på hva jeg skal gjøre!kjenner meg alltid oppblåst,er alltid redd for at magen skal begynne å rumle mye i sosiale sammnhenger,og er bekymret siden jeg ikke gar normal avføring til dagen...hvordan virker egentlig magen og fordøyelsessystemet i magen på vanlige mennensker?jeg føler meg ikke vanlig!alle andre kan spise hva de vil..men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre,rett og slett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13806-magen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til eipå 14. Stress, uregelmessige måltider og uregelmessig søvn kan også gi slike plager som du beskriver. Jeg synes du kan prøve noen uker å kutte ut alle melkeprodukter og sjokolade, og se om du blir bedre. sannsynligvis vil du tåle syrnede melkeprodukter, som f.eks. Biola-melk. Prøv en periode også 1ss Vi-siblin fiberpulver i 1 glass Biola-melk morgen og kveld. Dette normaliserer fordøyelsen. Dersom du fortsatt har plager, kan du bestille legetime.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13806-magen-min/#findComment-66904
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...