guzzi1365380656 Skrevet 27. februar 2004 Skrevet 27. februar 2004 jeg smittet kjæresten min med munnherpes før jul. Hun fikk feber, og blemmer og sår inni munnen. Hun fikk ikke sår på leppene. Det hele gikk over etter ca 1 1/2 uke. Det betyr såvidt jeg vet at hun nå er bærer av viruset. Nå har hun begynt å få samme typer blemmer inni munnen igjen, men er ikke syk ellers. Er dette herpes? Jeg behandler mine utbrudd på leppene med Zovirax, men har ikke hatt utbrudd siden jeg smittet henne. Kan Zovirax brukes inni munnen også? Det er såvidt jeg vet, noe som heter munnskål eller aste. Hva er det, og kan hun ha det? Jeg trodde at når man først var smittet, og hvis man får utbrudd, så ville det komme på leppene og ikke inni munnen? Ser frem til deres svar 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 27. februar 2004 Skrevet 27. februar 2004 Munnsår/after er små runde sår med hvit kant og rødt "krater. De er svært ømme, og varer oftest 2-3 uker. Disse kan lindres med en kortisom-holdig munnsalve. Herpes inni munnen kan sees som små grupperte blemmer. Man kan prøve Zovirax, men oftest blir kremen raskt "skyllet bort". Det finnes Zovirax-tabletter som kan brukes ved hyppige og smertefulle utslett. herpes kan komme hvorsomhelst på kroppen. Man er smittefarlig sålenge blemmene er der. 0 Siter
havfruen87 Skrevet 27. februar 2004 Skrevet 27. februar 2004 hei du sier at du bruker zovirax kremen, jeg har hatt en del munnsår, men jeg behandler dem med fucidin, spør om det neste gang du er hos legen. jeg syns i hvertfall den virker 10 ganger bedre 0 Siter
Gjest herpetica Skrevet 27. februar 2004 Skrevet 27. februar 2004 Begynn å ta 1000mg C-vitamin hver dag, det både forebygger og forkorter utbrudd. 0 Siter
guzzi1365380656 Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Skrevet 2. mars 2004 Begynn å ta 1000mg C-vitamin hver dag, det både forebygger og forkorter utbrudd. takk for tipset. Skal prøve det. 0 Siter
guzzi1365380656 Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Skrevet 2. mars 2004 hei du sier at du bruker zovirax kremen, jeg har hatt en del munnsår, men jeg behandler dem med fucidin, spør om det neste gang du er hos legen. jeg syns i hvertfall den virker 10 ganger bedre takk,det skal jeg prøve. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.