Gå til innhold

Svøpe..


Gjest finnguala

Anbefalte innlegg

Gjest finnguala

Jeg trengte han i dag.

Jeg holder hånden rundt hjertet mitt. Det er å bli slukt av et mørke, en fortid. Dengang da jeg var usynlig. I dag prøvde jeg å være synlig. Det ble misforstått. Og nå blir jeg kanskje alene.

Jeg tror at mørket er min svøpe. Jeg tror at jeg vil søke dit en stund fremover nå. Jeg vil ikke hjem, jeg har ikke vært der på lenge. Jeg vil sitte på en mellomstasjon og betrakte andre, men jeg vil ikke at noen skal se meg. Jeg vil ikke være synlig. Jeg vil forsvinne og bli en del av havet og himmelen. Så slipper jeg å være noe eller noen. Da kan jeg være like oppløst som jeg er inne i meg. Uten at jeg må late som om jeg ikke er det. Uten å trenge noen, uten å bli avvist. Uten å elske, for det gjør vondt. Jeg kan ikk det om jeg blir forlatt så vil alt bokstavelig talt rase sammen.

Jeg trekker meg inne i meg. Inni mørket hvor det et trygt og godt. Jeg er ikke en person mer enn jeg må. Jeg er så usynlig som jeg kan. Jeg var alltid usynlig som barn. Ingen så smerten min. Derfor bærer jeg den ennå.

Og jeg kan ikke, jeg klarer ikke, jeg klarer ikke annet enn å forsvinne. Det er en drøm jeg har. Fly opp i luften for der å bli oppløst i pittesmå partikler til sjelen min blir i ett med havet, himmelen og vinden. Der skal jeg blåse bort til ingenting igjen er å spore.

Jeg mente det ikke. Men dere ser meg ikke. Jeg prøvde, men det sårer meg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver godt om ditt ønske om å være "ingen" en periode.

Men du skriver ikke hva som har skjedd, hvorfor du er så sår - og dermed gir du oss ikke helt mulighet til å si noe som kan hjelpe deg videre. Du skriver om deg selv samtidig som du trekker deg vekk. Du ber om å bli sett, mens du samtidig forsøker å gjøre deg selv usynlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finnguala

Du skriver godt om ditt ønske om å være "ingen" en periode.

Men du skriver ikke hva som har skjedd, hvorfor du er så sår - og dermed gir du oss ikke helt mulighet til å si noe som kan hjelpe deg videre. Du skriver om deg selv samtidig som du trekker deg vekk. Du ber om å bli sett, mens du samtidig forsøker å gjøre deg selv usynlig?

Inne i meg gråter jeg, for jeg vil så gjerne bli sett. Jeg vil så gjerne at noen skal være der for meg. Jeg trenger noen, men vil ikke bli sett. Derfor tør jeg ikke være direkte.

Jeg sa til han at jeg følte meg sånn, men han sa jeg prøvde å kontrollere han. Kanskje..kanskje han har grunn til å tro det. Men han skjønte ikke at nå var det ikke sånn, nå var jeg ikke sånn og at det er lenge siden sist..Han sa han var glad i meg og la på røret, selv om jeg gråtende prøvde å overbevise han om at jeg ikke prøvde å kontrollere han. Kanksje jeg skal holde meg unna det å ha kjæreste til jeg har funnet mer ut av meg selv. Kanskje jeg blir alene heretter.

Kanksje jeg skal prøve å skaffe meg en psykolog eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten tastatur

Inne i meg gråter jeg, for jeg vil så gjerne bli sett. Jeg vil så gjerne at noen skal være der for meg. Jeg trenger noen, men vil ikke bli sett. Derfor tør jeg ikke være direkte.

Jeg sa til han at jeg følte meg sånn, men han sa jeg prøvde å kontrollere han. Kanskje..kanskje han har grunn til å tro det. Men han skjønte ikke at nå var det ikke sånn, nå var jeg ikke sånn og at det er lenge siden sist..Han sa han var glad i meg og la på røret, selv om jeg gråtende prøvde å overbevise han om at jeg ikke prøvde å kontrollere han. Kanksje jeg skal holde meg unna det å ha kjæreste til jeg har funnet mer ut av meg selv. Kanskje jeg blir alene heretter.

Kanksje jeg skal prøve å skaffe meg en psykolog eller noe..

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas Baader

Inne i meg gråter jeg, for jeg vil så gjerne bli sett. Jeg vil så gjerne at noen skal være der for meg. Jeg trenger noen, men vil ikke bli sett. Derfor tør jeg ikke være direkte.

Jeg sa til han at jeg følte meg sånn, men han sa jeg prøvde å kontrollere han. Kanskje..kanskje han har grunn til å tro det. Men han skjønte ikke at nå var det ikke sånn, nå var jeg ikke sånn og at det er lenge siden sist..Han sa han var glad i meg og la på røret, selv om jeg gråtende prøvde å overbevise han om at jeg ikke prøvde å kontrollere han. Kanksje jeg skal holde meg unna det å ha kjæreste til jeg har funnet mer ut av meg selv. Kanskje jeg blir alene heretter.

Kanksje jeg skal prøve å skaffe meg en psykolog eller noe..

Hvis du ikke klarer å knytte bånd, hvordan klarer du da å skaffe deg kjæreste? Eller venner for den saks skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke klarer å knytte bånd, hvordan klarer du da å skaffe deg kjæreste? Eller venner for den saks skyld?

Verden flommer da over av eksempler på forhold der relasjonene ikke er gode. Mange prøver å kvele hverandre med båndene heller enn å knytte dem, men dette forhindrer dem ikke fra å holde sammen.

Si meg, har du ikke foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andreas Baader

Verden flommer da over av eksempler på forhold der relasjonene ikke er gode. Mange prøver å kvele hverandre med båndene heller enn å knytte dem, men dette forhindrer dem ikke fra å holde sammen.

Si meg, har du ikke foreldre?

Jo, jeg har foreldre. Men jeg bare lurte på hvordan en som hevder å være ute av stand til å knytte bånd, faktisk kan være i stand til å skaffe seg kjæreste og venner. Hvis man har problemer med å forholde seg til mennesker på det mer intime planet, har man vel ikke de største forutsetninger til å gå ut der å skaffe seg slike. Har man vel? For det er jo ikke slik at man får venner og kjærester kasta etter seg. Slik man gjør med foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finnguala

Jo, jeg har foreldre. Men jeg bare lurte på hvordan en som hevder å være ute av stand til å knytte bånd, faktisk kan være i stand til å skaffe seg kjæreste og venner. Hvis man har problemer med å forholde seg til mennesker på det mer intime planet, har man vel ikke de største forutsetninger til å gå ut der å skaffe seg slike. Har man vel? For det er jo ikke slik at man får venner og kjærester kasta etter seg. Slik man gjør med foreldre.

Tror ikke du helt forstår hva det er snakk om.

Det er ikke sånn at man enten er en verdensmester i relasjoner eller totalt isoloert fordi man har problemer med relasjoner.

Man kan ha problemer med relasjoner, men siden vi mennesker trenger hverandre, så prøver vi da å knytte relasjoner.

Jeg er i stand til å knytte relasjoner, men jeg har problemer med det.

Jeg har mange venner og jeg har kjæreste. Jeg er flink til å omgås andre og jeg er flink til å knytte relasjoner. Samtidig har jeg problemer med relasjoner fordi de er nære og vanskelige.

Kan du forstå at det ikke er svart/hvitt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas Baader

Tror ikke du helt forstår hva det er snakk om.

Det er ikke sånn at man enten er en verdensmester i relasjoner eller totalt isoloert fordi man har problemer med relasjoner.

Man kan ha problemer med relasjoner, men siden vi mennesker trenger hverandre, så prøver vi da å knytte relasjoner.

Jeg er i stand til å knytte relasjoner, men jeg har problemer med det.

Jeg har mange venner og jeg har kjæreste. Jeg er flink til å omgås andre og jeg er flink til å knytte relasjoner. Samtidig har jeg problemer med relasjoner fordi de er nære og vanskelige.

Kan du forstå at det ikke er svart/hvitt???

Jeg spurte bare av ren nysgjerrighet for egen del. Det er ikke et angrep på deg. Min verden er faktisk ganske svart/hvit i så måte. Så jeg tenkte kanskje jeg kunne lære noe. Hvordan føler du vennskapsforholdene dine? Er de slitsomme, stressende, truende, skremmende? Hvis du har problemer med vennskap, hvorfor ønsker du å oppsøke vennskap? Og hvis du skal danne relasjoner, hvordan går du fram? Går du etter prøve å feilemetoden? Slik at hvis vedkommende ikke viser seg å være spesielt interessant likevel, gir du bare faen og går videre til neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finnguala

Jeg spurte bare av ren nysgjerrighet for egen del. Det er ikke et angrep på deg. Min verden er faktisk ganske svart/hvit i så måte. Så jeg tenkte kanskje jeg kunne lære noe. Hvordan føler du vennskapsforholdene dine? Er de slitsomme, stressende, truende, skremmende? Hvis du har problemer med vennskap, hvorfor ønsker du å oppsøke vennskap? Og hvis du skal danne relasjoner, hvordan går du fram? Går du etter prøve å feilemetoden? Slik at hvis vedkommende ikke viser seg å være spesielt interessant likevel, gir du bare faen og går videre til neste?

Jeg er ikke særlig flink til å oppsøke nye vennskap. Er nok sky. Men jeg har noen venner jeg har hatt i mange år og det fungerer greit. Venner går liksom greit, for det blir ikke så tett liksom. Når det gjelder kjæreste så er det litt verre, for det er mye tettere. Det synes jeg ikke er lett. Men jeg prøver å være ærlig om ting, så går det som regel greit. Men det er viktig å være oppmerksom på selvstendighet.

Kunne ønske jeg kunne komme med noe mer konstruktivt. Jeg er nok ikke den rette å spør..

Men tror det er viktig å prate med folk og ta kontakt. Alle får seg en på trynet en gang i blant, men tør man ikke så oppnår man heller ingenting. Man må bare lære å sette pris på seg selv uansett hvordan andre er mot en.

Det er vel snakk om å bli trygg på seg selv. Får du hjelp slik at du får snakket om ting?

Man må stå på og ikke isolere seg! Uansett hvor vanskelig det virker..

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...