Gjest sommerfugl1 Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Hei! Har melkeallergi og har i tillegg påvist allergi for oksekjøtt. Unngår på beste måte disse matvarene, men hjelper likevel systemet med å tilføre enzymer. Huden min er tørr, men uren. Jeg leser at noen hevder mat og kosthold er en av de største faktorene til å få god hud. Av og til er huden sjenerende, men det er ikke noe stort problem. Har av og til problemer med magen, noe jeg etterhvert har lært å kjenne som en konsekvens av at jeg har spist noe jeg ikke har tålt. Lurer nå på om det er noen som vet om det finnes noen vanlige kryss-allergier med melk og oksekjøtt, som i tilfelle kan spille inn? Tilbake til hud. Jeg har høy forbrenning og trolig lav fettprosent. Har lest at dette kan virke inn på huden, i form av at huden gjerne blir tørr og har lett for å få rynker. Noe jeg allerede har merket. Er det noe hold i denne sammenhengen med fettprosent og hud? (Virker logisk, ettersom huden trenger fettstoffer) Hvilke andre faktorer bør jeg tenke på når jeg tar "sluttoppgjøret" for huden min? Er det noen som har anbefalinger for kremer til hud som er tørr og uren? Spennende med sammenhenger, og dette er mest en undring. På forhånd takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138142-allergi-og-helhet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.