Gå til innhold

stoffskifte

Anbefalte innlegg

Gjest Bergensis
Skrevet

Eg mistenker at stoffskiftet mitt er for lavt. Det er fleire grunnar til dette:

-eg er usedvanlig trøtt, og har eit enormt søvnbehov. Eg kan sove overalt til ei kvar tid. Eg køyrer mykje i deltidsjobben min, og må ofte køyre til sides for å sove (alt mellom 5min til 45min). Eg klarer rett og slett ikkje å holde meg våken når desse "anfalla" inntrer. Det er enormt upraktisk!

Eg sover godt om natta, og natta varar 8-9 timar. Har forsøkt å både sove meir og sove mindre, utan at det gjorde noko særleg forskjel.

-eg har tørr hud og har veldig ofte elvables.

- eg har eit alldeles elendig immunforsvar. Eg blir ofte sjuk, og når eg blir sjuk endar det ofte i utvida variantar som lungebetennelse, halsbetennelse etc.

- me har mykje stoffskifteproblem i familen. På min fars side har tre av fem søsken lavt stoffskifte, samt at deira mor (mi farmor) også hadde det. Min far har det altså ikkje. Min mor har nett fått kontstatert lavt stoffskifte, og min søster har vore medisinert i årevis for dette.

-etter at eg fødte barn i juni 2002, har eg stadig gått opp i vekt til tross for regelmessig trening og eit fornuftig kosthold. Eg veit at lavt stoffskifte sjeldan er årsaka til overvekt, men saman med dei andre "symptoma" blir det likevel påfallande. Eg har aldri vore overvektig, og er det heller ikkje no - per definisjon, men vekta går altså stadig oppover.

-eg fekk diagnosen svangerskaps/fødselsdepresjon ca barnet var ca 1 år. Har gått tilbehandling for dette i 6mnd no, og tar 40mg cipramil dagleg. Eg synes at ting går bedre, men stadige svingningar plagar meg enda.

Av medisinar brukar eg:

40mg cipramil

5mg xyzal (antihistamin mot kronisk elvablest)

p-stav - Implanol

Eg har vore til fastlegen min to gonger og forklart situasjonen. Det er tatt blodprøve for å sjekke stoffskiftet. Begge prøvane var innanfor normalen. Av frykt for å virke som ein hysterisk hypokonder, tørr eg ikkje nevne dette meir til fastlegen. Eg har likevel ikkje slått meg til ro med at stoffskiftet mitt er ok.

Eg har forstått det slik at stoffskifte har naturlege variasjonar (som blodtrykk eller blodsukker), og at ein enkel blodprøve derfor teoretisk kan vise feil. Stemmer dette?

Finnes det andre måtar å "avsløre" for lavt stoffskifte på?

Er det mulig å forsøke medisinering til tross for normale blodprøvar?

Dette virkar kanskje litt patetisk, men eg føler heilt klart at det er noko som ikkje stemmer, og eg trur at for lavt stoffskifte hadde forklart mykje.

Kva finnes det av differensial-diagnoser?

Det er svært frustrerande å gå slik, og eg er litt utolmodig etter å få eit klart svar. Kan ein endokrinolog finne ut noko meir enn det ein allmenlege kan?

Mvh

Fortsetter under...

Gjest Bergensis
Skrevet

Gløymde å nevna magen! Den er supertreg, og eg brukar no eit naturlegemiddel som heiter "TabLet". Tar tre om dagen, og da funkar magen sånn passe.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Helt enig med deg i at stoffskiftet bør undersøkes grundigere. Det hadde vært interessant om legen din hadde en "gammel" verdi å sammenlikne med. Normalområdet er svært stort. Således vil du nå kunne ha mye lavere verdi enn for noen år siden; slik at du "relativt sett" har lavt stoffskifte. I tillegg må prøvene taes helst på samme tid i døgnet, og på samme tid i mens.-syklus. Dette synes jeg legen din kunne gjøre et par sykler fremover. Han bør også ta andre hormom-prøver, jernlager etc. Jeg har selv gitt pasienter med "grenselavt" stoffskifte Thyroxin med hell. Ikke alle fastleger er fortrolig med dette.

Kanskje du burde få henvisning til endokrinolog om legen din ikke vil følge opp. Kanskje burde dere tenke på å prøve andre anti-depressiva.

Du bør uansett ta rikelig omega-3 og vitamintilskudd. Prøv å ikke sov mer enn 7-8 timer per døgn. Litt mosjon 2-3 ganger per uke er viktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...