Gå til innhold

Hepatitt B og IVF

Anbefalte innlegg

Jeg har fått den triste beskjeden om at jeg er hepatitt B antigen-negativ. Har alltid vært frisk. Min samboer har ikke dette etter 9 års samboerskap.Får da ikke IVF i Norge. Fikk brev i dg og får heller ikke IVF v/ Ciconia Aarhus Privathosp. i Danmark. Vet du mer om dette og ev hvor vi kan få hjelp ? Vi er uforklarlig barnløse på 3 året

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138202-hepatitt-b-og-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg antar at du har skrevet feil og at du mente at du er hepatitt B-antigen positiv (ikke negativ). Siden dette kom som en overraskelse går jeg ut ifra at du ikke vet hvordan du ble smittet. Jeg vet at gynekologene er meget restriktive når det gjelder IVF hos hepatitt B positive kvinner. Grunnen til det er de mulige konsekvenser for barnet, og evt. også for moren, som kan få aktivert en "sovende" infeksjon. Det at din samboer er fremdeles negativ etter 9 års samboerskap viser at du må ha en meget lite smittsom form for hepatitt B. Har du forotalte om dette til gynekologene? Desverre kjenner ikke til hvorvidt det finnes sykehus som tilbyr IVF til Hepatitt B positive kvinner. I tilfelle det finnes bør gynekologer vite om det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138202-hepatitt-b-og-ivf/#findComment-865854
Del på andre sider

Jeg antar at du har skrevet feil og at du mente at du er hepatitt B-antigen positiv (ikke negativ). Siden dette kom som en overraskelse går jeg ut ifra at du ikke vet hvordan du ble smittet. Jeg vet at gynekologene er meget restriktive når det gjelder IVF hos hepatitt B positive kvinner. Grunnen til det er de mulige konsekvenser for barnet, og evt. også for moren, som kan få aktivert en "sovende" infeksjon. Det at din samboer er fremdeles negativ etter 9 års samboerskap viser at du må ha en meget lite smittsom form for hepatitt B. Har du forotalte om dette til gynekologene? Desverre kjenner ikke til hvorvidt det finnes sykehus som tilbyr IVF til Hepatitt B positive kvinner. I tilfelle det finnes bør gynekologer vite om det.

Takk for svar. Jeg har fått motstridende svar fra gynekolog og sykehus på blodprøve. Det er rett at jeg er Hepatitt B antigen-positiv. Dette er jeg født med da min mor tok prøve i etterkant og har det samme. Hun er fra Asia. Jeg er en såkalt frisk bærer og lite smittefarlig.Jeg har en gynekolg som sjekker opp mulighetene for meg, men det tar lang tid og jeg blir 32 år i sommer. Føler at tiden bare flyr fra meg. Har startet med akupunkturbeh for kanskje å lykkes da. Håper ikke en gravivitet kan føre til at jeg blir syk. Gjelder kanskje bare IVF ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138202-hepatitt-b-og-ivf/#findComment-867984
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...