Gå til innhold

Deprimert av alkohol


HaloVera

Anbefalte innlegg

Jeg har etter et nervesammenbrudd høsten 2002 slitt en del med panikkangst og dårlige dager/perioder. Men stort sett er det greit. Men nå blir jeg plutselig så dårlig med en gang jeg smaker alkohol. Jeg har aldri blitt det før, men nå må jeg tilogmed ta valium for å roe meg såpass ned at jeg får sove. Noen som vet om det er en direkte link mellom alkoholen og angsten, eller om det finnes noe man kan utvikle i kroppen som gjør at man blir umiddelbart dårlig av alkohol? Det skal ikke mer enn en halvtime til. Rekker ikke bli beruset en gang. Jeg kan ikke vite selv, for med en gang jeg blir dårlig så kommer angsten, uansett hva det er. Så det kan godt hende jeg reagerer med angst på noe som ikke har med det å gjøre. Håper noen vet dette, det er svært plagsomt. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man reagerer ulikt på alkohol. Noen tåler det ikke, heller ikke i små mengder. Noen tåler ikke kaffe, andre kan dø av nøtter eller egg pga allergi.

I alle tilfeller er det én enkel løsning: La være å få i seg det man ikke tåler.

Du setter sikkert pris på litt alkohol i ny og ne. Så det kan kanskje føles som et offer å droppe det. Men slik du reagerer nå er det vel et lite offer?

Om du blir avholdsmenneske for resten av livet, kan en vel ikke vite nå.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man reagerer ulikt på alkohol. Noen tåler det ikke, heller ikke i små mengder. Noen tåler ikke kaffe, andre kan dø av nøtter eller egg pga allergi.

I alle tilfeller er det én enkel løsning: La være å få i seg det man ikke tåler.

Du setter sikkert pris på litt alkohol i ny og ne. Så det kan kanskje føles som et offer å droppe det. Men slik du reagerer nå er det vel et lite offer?

Om du blir avholdsmenneske for resten av livet, kan en vel ikke vite nå.

mvh

Du har rett i det, og jeg ser det ikke som noe stort offer akkurat. Men her hvor jeg bor nå så er det "noe galt" med alle som ikke drikker, og da velger jeg heller å bli hjemme enn å måtte svare på alle mulige spørsmål. Jeg er dessverre ikke så flink til å ikke bry meg om hva andre sier til at jeg greier å kose meg ute når situasjonen er sånn. Jeg sier ikke at jeg er avhengig av alkohol for å kose meg. Jeg slipper gjerne å drikke faktisk. Men i noen situasjoner er det "nødvendig" å kunne ta seg en liten dråpe, og da er det så kjipt å sitte der og drikke vann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i det, og jeg ser det ikke som noe stort offer akkurat. Men her hvor jeg bor nå så er det "noe galt" med alle som ikke drikker, og da velger jeg heller å bli hjemme enn å måtte svare på alle mulige spørsmål. Jeg er dessverre ikke så flink til å ikke bry meg om hva andre sier til at jeg greier å kose meg ute når situasjonen er sånn. Jeg sier ikke at jeg er avhengig av alkohol for å kose meg. Jeg slipper gjerne å drikke faktisk. Men i noen situasjoner er det "nødvendig" å kunne ta seg en liten dråpe, og da er det så kjipt å sitte der og drikke vann..

Tror jeg skjønner hva du mener. Hadde en gang en kollega som så det som sin livsoppgave å overvåke hva jeg drakk på hver eneste firmafest.

Til slutt fikk jeg eplemost i ølglass, men da var det også galt for da var jeg hvis frafallen. Hadde drukke solo tidligere.

Jeg sluttet å gå på firmafester.

Det er idiotisk at voksne mennesker legger seg opp i hva andre har eller ikke har i glasset sitt. Særlig når det man heller i seg er harmløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...