Gjest vil vite mer Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Vil gjerne vite alt om sykdomsforløp/medisiner. Gjerne også erfaringer ang. trening... Hvordan infeksjonen ble påvist o.l.... 0 Siter
avtrykk Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Legen antok at guttungen hadde mykoplasma for en måned siden. Han hadde da vært syk i to uker, og så bleik og syk ut. Hadde vært til lege med han tidligere, hvor de mente det bare var en vanlig forkjølelse. På grunnlag av økende SRP, feber og det at han hadde vært syk så pass lenge, antok de mykoplasma. Han fikk pensilin, og kom seg etter noen uker. Fikk bekjed om å ikke anstrenge seg.Dette regulerte seg selv. Han ble fort sliten. For å få konstantert mykoplasma, må du vel ta rønken av lungene. 0 Siter
Gjest vil vite mer Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Legen antok at guttungen hadde mykoplasma for en måned siden. Han hadde da vært syk i to uker, og så bleik og syk ut. Hadde vært til lege med han tidligere, hvor de mente det bare var en vanlig forkjølelse. På grunnlag av økende SRP, feber og det at han hadde vært syk så pass lenge, antok de mykoplasma. Han fikk pensilin, og kom seg etter noen uker. Fikk bekjed om å ikke anstrenge seg.Dette regulerte seg selv. Han ble fort sliten. For å få konstantert mykoplasma, må du vel ta rønken av lungene. Mykoplasma kan vises på blodprøver, men svarene er ikke helt sikre. Da kan man evt. ta PCR (spyttprøve) da får man klart savr på om infeksjonen fortsatt er der. Hadde mykoplsma selv for to år siden og sliter med store ettervirkninger enda pga. feil rådgivingnår det gjaldt trening i starten. Legene var faktsik usikre på om jeg fortsatt hadde infeksjonen for et år siden.. Prøver bare å finne mest mulig om andre tilfeller fordi jeg er blitt veldig intressert.. så takk for svar!! jente 20 0 Siter
avtrykk Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Mykoplasma kan vises på blodprøver, men svarene er ikke helt sikre. Da kan man evt. ta PCR (spyttprøve) da får man klart savr på om infeksjonen fortsatt er der. Hadde mykoplsma selv for to år siden og sliter med store ettervirkninger enda pga. feil rådgivingnår det gjaldt trening i starten. Legene var faktsik usikre på om jeg fortsatt hadde infeksjonen for et år siden.. Prøver bare å finne mest mulig om andre tilfeller fordi jeg er blitt veldig intressert.. så takk for svar!! jente 20 Går det an å få ettervirkninger? Hvilke da? Var det fordi du trente for tidlig? 0 Siter
Gjest vil vite mer Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Går det an å få ettervirkninger? Hvilke da? Var det fordi du trente for tidlig? Ja legen min sa jeg bare kunne trene rett etter at jeg at jeg hadde påvist infeksjonen...hadde vondt i begge lungene, hostet og var kjempeslapp. prøvde likevel å trene og fikk deretter en kjempenedtur og måtte gi opp langrennssatsninga, fikk mykoplasma på nytt i fjor og nå er jeg så slapp at jeg ikke klarer noe som helst og kan bare være hjemme. (legen som ba meg trene begrunnet dette med at røntgenbildene ikke viste noe) I ettertid har jeg vært hos spesialist å fått høre at mykoplasma ikke alltid syns på røntgen.. Mykoplasma er en veldig spesiell bakterie og etter slike infeksjoer er det utrolig viktig å ta det helt med ro. En bør også ta blodprøver å finne ut om mykoplasmaverdiene går nedover igjen. hvor gammel er gutten din? 0 Siter
avtrykk Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Ja legen min sa jeg bare kunne trene rett etter at jeg at jeg hadde påvist infeksjonen...hadde vondt i begge lungene, hostet og var kjempeslapp. prøvde likevel å trene og fikk deretter en kjempenedtur og måtte gi opp langrennssatsninga, fikk mykoplasma på nytt i fjor og nå er jeg så slapp at jeg ikke klarer noe som helst og kan bare være hjemme. (legen som ba meg trene begrunnet dette med at røntgenbildene ikke viste noe) I ettertid har jeg vært hos spesialist å fått høre at mykoplasma ikke alltid syns på røntgen.. Mykoplasma er en veldig spesiell bakterie og etter slike infeksjoer er det utrolig viktig å ta det helt med ro. En bør også ta blodprøver å finne ut om mykoplasmaverdiene går nedover igjen. hvor gammel er gutten din? Visste ikke at dette var så alvorlig. Burde jeg gå å få sjekket han? Han er bare syv år gammel. Vanligvis er han "ekstremt" aktiv, men disse seks - syv ukene, har han vært veldig slapp. Fikk beskjed om at det kunne ta mange uker før han ble helt bra. Han er fremdeles veldig bleik, og blir fort sliten. 0 Siter
lennie125 Skrevet 1. mars 2004 Skrevet 1. mars 2004 Visste ikke at dette var så alvorlig. Burde jeg gå å få sjekket han? Han er bare syv år gammel. Vanligvis er han "ekstremt" aktiv, men disse seks - syv ukene, har han vært veldig slapp. Fikk beskjed om at det kunne ta mange uker før han ble helt bra. Han er fremdeles veldig bleik, og blir fort sliten. Mycoplasma er en atypisk lungebetennelse. En trenger f.eks ikke hoste veldig mye.Dessuten går formen veldig opp og ned. En tror en blir bra, for så å bli verre igjen. Det er en microbe som skyldes infeksjonen. Legen min forklarte at det var en mellomting mellom virus og baktere, men det finnes en type antibiotika for dette da. Det er imidlertid ikke uvanlig at infeksjonen blusser opp igjen. Be om å få ta en sikker prøve! God bedring! 0 Siter
Gjest vil vite mer Skrevet 1. mars 2004 Skrevet 1. mars 2004 Visste ikke at dette var så alvorlig. Burde jeg gå å få sjekket han? Han er bare syv år gammel. Vanligvis er han "ekstremt" aktiv, men disse seks - syv ukene, har han vært veldig slapp. Fikk beskjed om at det kunne ta mange uker før han ble helt bra. Han er fremdeles veldig bleik, og blir fort sliten. En vanlig mykoplasma infeksjon er helt ufarlig! Det er ganske sjelden å ende opp som meg. Det er også vanlig å være slapp ei god sund i etterkant, selv om ikke infeksjonen er der.Bare viktig at en da tar det med ro. Hvis slappheten vedvarer uten at man blir bedre ville jeg sjekket han. og særlig hvis hosten varer mer enn en mnd. (Jeg er jo selv 20år så det kan jo hende det arter seg annerledes hos små barn) Jeg tror en kan se på blodprøver hvor lang tid det er siden infeksjonen var der... Men til slutt, jeg er jo ingen lege da! Bare snakker ut fra erfaring og det jeg har lært..så bare spør.. 0 Siter
Gjest vil vite mer Skrevet 3. mars 2004 Skrevet 3. mars 2004 Visste ikke at dette var så alvorlig. Burde jeg gå å få sjekket han? Han er bare syv år gammel. Vanligvis er han "ekstremt" aktiv, men disse seks - syv ukene, har han vært veldig slapp. Fikk beskjed om at det kunne ta mange uker før han ble helt bra. Han er fremdeles veldig bleik, og blir fort sliten. Har visst vært tekniske probl. på dette forumet. Om du ikke fikk det siste svaret mitt må du bare si fra! Uansett, god bedring til gutten din. det ordner seg nok snart!!.... 0 Siter
avtrykk Skrevet 3. mars 2004 Skrevet 3. mars 2004 Har visst vært tekniske probl. på dette forumet. Om du ikke fikk det siste svaret mitt må du bare si fra! Uansett, god bedring til gutten din. det ordner seg nok snart!!.... Fikk svaret ditt ja. Takk for det!! -Skummelt med slike infeksjoner.- 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.