Gå til innhold

Operasjon for rødming

Anbefalte innlegg

Anni1365380360

Hei!

Hvor kan jeg operere meg for rødming? Jeg er litt betenkt for jeg hører så mye negativt om inngrepet, bivirkninger som svette, skjelving osv. Hvor vellykket pleier resultatet å bli? jeg har lest om inngrep som kun innvolverer en 'klype' som settes rundt nerven som styrer rødmerefleksen, slik at man kan ta den vekk om man angrer seg. Er du kjent med dette? Finnes det eventuellt andre alternativer? Jeg har prøvd ALT. Psykoterapi fungerer ikke. Jeg har tenkt litt på Zoloft (antidepressiva som kontrollerer sosial fobi noe etter hva jeg har hørt).Jeg har også vært i kontakt med Foreningen Rød.

Takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138355-operasjon-for-r%C3%B8dming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Operasjoner på det såkalte sympatiske nervesystem som styrer rødming og svetting utføres på thoraxkirurgiske spesialavdelinger. Generelt kan sies at dette er relativt omfattende inngrep. Få evt. henvisning til slik avdeling for å diskutere saken.

• 2 uker senere...
sommernatta

Hei Anni!

Jeg kan fortelle deg at jeg nettopp har fått utført denne "rødmeoperasjonenen" og er til nå svært tilfreds.

Eneste bivirkning jeg til nå har fått er knusktørre hender. Jeg ble operert for to dager så jeg er fortsatt litt tung i pusten, men tror det vil komme seg igjen. Man har jo tros alt rotet endel inne i brysthulen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...