Gå til innhold

Lav blodbrosent og jernlager -Rare tegn?

Anbefalte innlegg

Vet at tegn på at en er blodfattig selvfølgelig er slapphet, trøtthet og blekt fjes. Samt at at en kan bli svimmel og generelt tungpustet. Men kan "tegnene" bli så ille at en får ANFALL av pustebesvær, uvelhet og følelse av at du besvimer? Hva med "tyngde" følelse over brystet i forbindelse med dette?

Vet at dett ikke er vanlig og at det evt. skjer hvis lager og blodprosent er veldig elendig, men vet ikke om det er helt usannsynlig eller ei. Er det noen andre som har opplevd liknende i forbindelse med lavt jernlager og blodprosent???

Det som også er rart er at jeg ofte i forbindelse med anfall, etter at det har roet seg, føler at jeg blir så og si ok igjen av å spise. Evt. at disse anfallene kommer letter i forbindelse med lavt blodsukker. Noen som opplever at å få opp blodsukkeret hjelper på svimmelhet og nummenhet??

Jeg har selvsagt tenkt på både angstanfall og sukkersyke, men lurer først og fremst på om det kan ha noe med lavt jernlager og blodprosent å gjøre. Blodprøver mine var ganske dårlige. Husker ikke hva jernlageret var på, men blodprosenten var på 9,7.

Hva slags andre tegn, litt mer uvanlige, vil en kunne oppleve når man er blodfattig?

På forhånd takk for tilbakemelding.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138394-lav-blodbrosent-og-jernlager-rare-tegn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...