Gå til innhold

Følelse av utroskap uten at det er det liksom?


Gjest hmmm

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har eit stort problem som har med ein form for utroskap å gjere.. og det har gnagd på meg nesten heilt sidan eg vart ilag med dama (snart 2 år)..

..dama har ikkje vore utro slik det normalt blir oppfatta å vere utro.. problemet er at eg føler det som om det har skjedd..

Kor normalt er det å føle at dama har vore utro når ho har vore ilag med andre før deg?

(ho er mi første og siste)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert mer normalt enn du tror. Jeg vet at en type jeg var sammen med før hadde store problemer med å takle at jeg hadde lagt med andre før ham, selv om han heller ikke var jomfru da vi kom sammen. Det er vel en naturlig følelse, det er som de sier at menn vil helst være kvinnens første, mens kvinner helst vil være mannens siste...

Men jeg passet jo selvfølgelig på å ikke minne ham på det hele tiden, snakket ikke om ekstyper eller sammenlignet han med noen av dem. Håper ikke damen din gjør det, for det hadde vært veldig ufølsomt.

Har ingen råd å gi deg, annet enn å si at man i våre dager kan ikke lenger forvente at kjæresten er uberørt, du må bare venne deg til tanken. Eller heller tvert imot - ikke tenk på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mer normalt enn du tror. Jeg vet at en type jeg var sammen med før hadde store problemer med å takle at jeg hadde lagt med andre før ham, selv om han heller ikke var jomfru da vi kom sammen. Det er vel en naturlig følelse, det er som de sier at menn vil helst være kvinnens første, mens kvinner helst vil være mannens siste...

Men jeg passet jo selvfølgelig på å ikke minne ham på det hele tiden, snakket ikke om ekstyper eller sammenlignet han med noen av dem. Håper ikke damen din gjør det, for det hadde vært veldig ufølsomt.

Har ingen råd å gi deg, annet enn å si at man i våre dager kan ikke lenger forvente at kjæresten er uberørt, du må bare venne deg til tanken. Eller heller tvert imot - ikke tenk på det!

Eksen min gikk også rundt og trodde jeg var utro, selv etter at det ble slutt fortalte han andre at jeg hadde funnet min nåværende kjæreste mens vi enda var sammen og at det var derfor jeg slo opp med ham. Dette er selvsagt ikke sant, men det er irriterende med slike mennesker. Jeg tror du bør prøve å glemme disse tankene, de er sannsynligvis ikke sanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Jeg tror ikke det er vanlig å bruke begrepet "utro" om det problemet du beskriver, at kjæresten din har vært sammen med andre før deg. Men min erfaring er nok at mange likvel innerst inne håper at de kunne være den første. Men slik er altså ikke virkligheten da, heller ikke for deg. Og jeg tror nok at det kan misforstås av kjæresten din hvis du blander hennes tidligere forhold opp i deres forhold nå. Du sier jo også at hun er trofast mot deg. Stol på det. Men når du har slitt med disse følelsene så lenge, er det all grunn til å ta dem alvorlig. Vet kjæresten din om dine "utro"følelser? Jeg råder deg til å snakke med henne om det. Jeg håper du ikke synes det er flaut å betro deg til henne. Er dere trygge på hverandre burde det ikke ødelegge noe, men heller gi deg muligheten til å komme videre og hjelpe deg til å forsone deg med at du ikke er den første, men en finfin kjæreste likevel.

Hvis dere ikke får det til, vil jeg anbefale deg å kontakte et familiekontor for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen min var litt plaget av det i starten. MEn det var fordi to av mine ekser var bestevennene mine og vi hadde vært sammen neste hver helg i et år. Jeg skjønner godt at han ikke likte det. Men jeg sluttet også å møte dem. Han betydde mer for meg enn dem!!

Tanken på at han har vært borti andre jenter gjør meg ingen ting.Tvert i mot! Jeg tenker at oj, han har vært bort i henne også valgte han meg. Det var nemlig noen skikkelig populære jenter i fortiden hans. Jeg vet også om en del jenter som var forelsket i han. Men det var MEG han ville ha:-D

Han kunne hatt veldig mange jenter. Men når han møtte lille meg så sa han at det sa pang!(vi giftet oss etter et halvt år og er uuuutrrooolig lykkelige ennå! Gleder meg til å møte han etter jobb!)

Men som sagt, jeg vet han har vært plaget at gutter jeg har vært sammen med før. Men vi var veeldig gode venner og hadde daglig kontakt selvom de bodde 2 timer unna. (To kammerater og jeg var ikke sammen med dem på likt eller noe altså! Ikke no trekant forhold!!)

Men jeg skjønner han godt. De var mennesker jeg har betrodd meg til om alt. Spesielt den ene. Vi var ikke så lenge sammen men hadde et bånd som var vanskelig å forklare. Dog så snart jeg bestemte meg for at dette er mannen for meg. Brøt jeg kontakten med dem ned til det minimale. De synes ikke dette er så greit alltid, Men det måtte til. Det at jeg var villig til gjøre det beroliget mannen min mye. Og da vi giftet oss var de i brylluppet. De var jo tross alt gode venner.

Dette var mye rart. Men rådet mitt er i hvertfall:

Ikke se på det negativt. Prøv å se på det som: Hun valgte MEG over de!! Det må bety at jeg er noe spesielt og at hun virkelig er glad i meg!!!

Det hjelper forresten å prate. Det var først da mannen min sa noe at jeg kunne ordne opp i det og berolige han om at det var han som betydde noe.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chessie

Eksen min gikk også rundt og trodde jeg var utro, selv etter at det ble slutt fortalte han andre at jeg hadde funnet min nåværende kjæreste mens vi enda var sammen og at det var derfor jeg slo opp med ham. Dette er selvsagt ikke sant, men det er irriterende med slike mennesker. Jeg tror du bør prøve å glemme disse tankene, de er sannsynligvis ikke sanne.

Jeg er enig, bare skyv alle tanker på henne med andre så langt bort som mulig, husk at uten alle de erfaringene hun har hatt, seksuelle og ikke, så hadde hun ikke vært den jenta du er så glad i! Og det smaker litt av...er jeg ikke bra nok? Lurer på om de andre var bedre i senga?/bedre lyttere/lagde bedre mat/etc...du må liksom bare stole på henne når hun sier at du er best....for henne ihvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg er ikkje plaga med sjalusi på same måten som deg. Eg går ikkje rundt og tenkjer på dei som sambuaren min har vore med før, men eg likar likevel ikkje at ho snakkar så mykje om dei...

Eg kan relativt greit forhalda meg til dei ho har hatt seriøse forhold med, men for meg er det verste å tenkja på dei ho har hatt one-night-stands med...

Eg trur moglegvis at det får meg til å tenkja på ho som eit "objekt" i den situasjonen. Ein (for meg) fæl tanke sidan eg er glad i henne...

At dei gutane ho har hatt one-night-stands med på liknande måte har vore "objekt" er sjølvsagt ikkje i mine tankar.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...