Gå til innhold

Går psykologer frem slik, Nhd?


Gjest merkelige

Anbefalte innlegg

Gjest merkelige

Jeg har etter mye om og men klart å få avtale hos en psykolog. Det har vært litt av en telefonrunde jeg har måttet ta, for å finne en psykolog som kunne gi meg en time. Det jeg reagerte på var: han sa at han pleide å ta inn eventuelle fremtidige pasienter inn til en vurderingstime, hvor man snakket litt sammen. Han skulle så vurdere om dette var noe "å gå videre på". Er dette normalt å gjøre for en psykolog? Det rare var at han sa han hadde helt fullt, og at han tidligst hadde ledig time over påske. Vil det da si at hvis jeg kommer inn hos den psykologen, så er det vanskelig å få timer fordi han har full timeplan allerede? Jeg har en personlighetsforstyrrelse som gjør at jeg trenger invidualterapi ca. 1 gang pr uke. Tror du dette er utenkelig? Hvor i all verden får jeg tak i en psykolog som kan ta meg i mot så ofte? Jeg har ringt rundt til 20- 30 stk, men alle har opptatt, unntatt denne psykologen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk gå en gang i uka til min psykolog og jeg hadde ikke noen utredning. Har gått til to stk, den første fant jeg selv, men det funka ikke så jeg slutta. Så gikk jeg gjennom legen min, da gikk jeg også en gang i uka, (det ble billigere også når jeg gikk gjennom legen min)

Du må ivertfall si at du har sterkt behov for å gå ofte, at det ikke vil holde for deg å vente i flere uker mellom hver gang. Jeg tror ivertfall at det er viktig å gå ofte i begynnelsen og så gå litt mindre etterhvert, slik jeg gjorde. Trodde at alle andre også gjorde det jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alternativer

Det er helt vanlig å ta en eller noen få vurderingstimer. Du ser om det er noe for deg, terapeuten vurderer om h*n tror h*n kan hjelpe deg - ut fra bl.a. motivasjon, hvilke plager man har osv. Personkjemien er utrolig viktig i terapi, den får dere da testet begge to.

Han kan ha ment at han ikke kan gi deg jevnlige timer før etter påske. Tviler sterkt på at han tar deg inn for bare få timer hvis han først tar deg inn. Det tror jeg ikke er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Louloudi

Det er helt vanlig å ta en eller noen få vurderingstimer. Du ser om det er noe for deg, terapeuten vurderer om h*n tror h*n kan hjelpe deg - ut fra bl.a. motivasjon, hvilke plager man har osv. Personkjemien er utrolig viktig i terapi, den får dere da testet begge to.

Han kan ha ment at han ikke kan gi deg jevnlige timer før etter påske. Tviler sterkt på at han tar deg inn for bare få timer hvis han først tar deg inn. Det tror jeg ikke er vanlig.

Jeg fikk tilbud om sjeldne timer hos en psyk. ca. 1 gang i mnd. Dette måtte jeg regne med at skulle vare i ca. 3/4 til 1 år før det kunne bli snakk om hyppigere timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest merkelige

Var dette i Drammen?

Har lignende erfaring...

Dette er i Oslo.

Har noen et godt navn på en psykolog, mottas det med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kizza1365380506

Jeg mener jeg var til en utredning først også. Fikk følelsen om psyk. ville se om h*n mente jeg trengte behandling. Den gangen fant vi ut at jeg ikke trengte det. Da jeg neste gang opplevde samme problemene fikk jeg komme til nesten med en gang selv om det var over ett år siden jeg var der til utredning.

Jeg ventet ett halvt år for å komme til en slik time, så en måned synes jeg ikke høres mye ut.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen grunn til engstelse

Jeg har vært til en slik utredningstime hos tre forskjellige. Første gangen mente psykologen at jeg klarte meg uten terapi. Så gikk det noen år og hos de to neste fikk jeg 'plass'.

Tror det er vanlig. Men følte det litt som en var på fesjå, er jeg 'bra' nok. Eller dårlig nok kanskje er rette ordet i denne sammenhengen. hehe... Et galt ord og ut med deg, liksom. Var litt nervepirrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...