Gå til innhold

Refusjon

Anbefalte innlegg

Sacha1365380661

Etter at jeg fikk barn for 16 år siden fikk jeg "hengebuk". Får man dekket opperasjon fra trygdekontoret? Da jeg er enslig mor har jeg ikke råd å koste en såpass dyr opperasjon. Jeg syns det er ille at man ikke skal tørre å gå på stranda om sommeren eller i det hele tatt bevege seg sammen med andre uten klær. Det er ikke noe særlig for selvbilde når en ser sånn ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138488-refusjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mikronesia

Heisann!!

Joda du får dekket en full bukplastikk.. Altså om det er såpass mye løs hud at navlen må flyttes...

Jeg tok forresten det inngrepet på mandag og ligger nå nokså forkrøplet på sofaen! ;)

Det er forskjell på hva slags metode kirurgene bruker under bukplastikken. Enkelte leger (i det offentlige) skjærer slik at du får arr fra navlen og ned, men på private sykehus får du kun arr inne i navlen og et lite arr nederst på magen som kan skjules av en liten truse...

Jeg fikk en henvisning fra fastlegen min til Klinikk stokkan i Trondheim.

Du må betale for en bodystocking (ca. 500 kroner), for medisiner som feks hibiscrub, antibiotika og smertestillende, og en egenandel på ca. 200 kroner. dessuten må man være i nærheten av klinikken de første døgnene..

De fleste fastleger vil helst sende henvisning til offentlige sykehus, men da må du vente mye lengre før du får foretatt inngrepet... og du får styggere arr...!!!

Jeg måtte vente i ca. 2 måneder før jeg fikk tatt inngrepet...

Ps: de opererer ikke om du røyker!! Du må holde opp med røyken i to uker før inngrepet og i tre uker etterpå... Ellers kan du risikere at du får svarte nekroser på magen og at det blir stygge arr/sår som ikke gror....

Lykke til!! :)

Det er vondt som fy, men verdt det!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138488-refusjon/#findComment-867494
Del på andre sider

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Betingelsene for å få dekket slike operasjoner er vanligvis at man har normalisert vekten etter å ha vært betydelig overvektig, slik at huden henger i et riktitig "forkle"; eller hvis det foreligger særlig stygge arr og inndragninger etter tidligere kirurgi i maven.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138488-refusjon/#findComment-868063
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...