Gå til innhold

Perioder deprimert/ perioder glad og energisk


Gjest diagnose - eller en del av min personlighet ?

Anbefalte innlegg

Gjest diagnose - eller en del av min personlighet ?

Hva kan dette tyde på :

Periode 1 :

Jeg er glad, energisk, utadvendt, masse selvtillitt, klarer å nå mine mål, alt er herlig...

Periode 2 : deprimert, lite energi, lite selvtillitt, trøstespiser, kjeder meg, lukker meg inne blir asosial, lite selvtillitt, og livet er kjedelig.

Selv om jeg er i periode 2 så ser jeg allikevel optimistisk på fremtiden, men kjeder meg der og da og føler at livet har lite å by på....

Det varierer hvor lenge hver periode varer, men det er bare så rart at det er så enten eller......

felles for begge periodene er jo at jeg har en indre uro, er rastløs og slår meg liksom ikke til ro med tilværelsen....

Jeg er visst ikke manisk depressiv for det er visst større kontrast og mer ekstremt....

er det noe som kan gjøres/ behandling for denne måten å være på ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg har hatt det omtrendt som du og min psyk. har diagnostisert meg som bipolar. Det er ett nytt navn for manisk depresiv men deles inn i forskjellige grader. Jeg er bare manisk to-tre ganger i året etterfulgt av depresjoner men jeg har ett par kraftige depresjoner i året uten at jeg vet hvorfor.

Så kanskje du er bipolar du også. Jeg får Lamictal for mine depresjoner da de er verst. Ellers kan du få Lithium som også skal hjelpe godt.

Hør med behandleren din om ikke dette kan stemme for deg også.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengig av styrke og varighet:

Forslag:

!) Cyklotymi (Mild form for bipolar lidelse)

2) Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse

Søker du med en søkemotor vil du finne mye informasjon. Uansett bør du ta opp preblemstillingen med lege om dette er noe som plager deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...