Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ble henvist av min fastlege til øre, nese, hals-lege for synlig propp(er) ved mandelen. Verken fastlegen eller spesialisten klarte å få fjernet "proppen". Det synes som det var flere under sa spesialisten. Han henviste meg til kirurgisk fjerning (av hele mandelen). Jeg har ikke vært plaget av halsbetennelse. Har heller ikke dårlig ånde. Det klør fra mandelområdet og opp i øregangen også. Legen tror det kan være en "link". I og med at han ikke klarte å få proppen vekk, ble jeg bekymret. Han sa det ikke var noe å være bekymret for, da dette er godartet. Han fikk likevel ikke overbevist meg da dette visstnok ikke var "typisk" pusspropp, men hadde heller ikke "navn" på hva dette er. Jeg er jo som mange andre livredd for ondartet propp. Videre lurer jeg på hvordan det for voksne er å fjerne mandler? Hva tror du proppen er, og skal jeg roe meg med at det hele er godartet?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138510-gul-propp-i-mandel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dersom ØNH-legen foreslår videre undersøkelse bør nok dette gjøres. Det finnes et utall type "svulster", oftest godartede, eller bindevevs-sykdommer iområdet. Kanskje er det et arr etter tidligere infeksjon?

Dersom den ikke er plagsom, og alle er trygge på at det ikke er noe "farlig" så kan den vel kanskje få være i fred?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138510-gul-propp-i-mandel/#findComment-867677
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...