Gå til innhold

tolvon, liten dose


Gjest tolvoni

Anbefalte innlegg

Gjest tolvoni

Hvis en vil ha en lavere dose tolvon enn 10 mg, kan man brekke tabletten opp, selv om de ikke har delestrek? Eller andre alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvis det er mulig kan du gjerne dele tabletten. Du får kjøpt delere på apoteket.

Jeg skjønner ikke helt hvem som skulle ha behov for en enda mindre tablett enn 10 mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tt6t7

Det hørtes ut som en veldig lav dose, på felleskatalogen står det at 30 mg er startdose.

Men les mer her:

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/ - søk på tolvon

Min psykiater gav meg tolvon som et alternativ til sovemedisin siden de har denne bivirkningen i starten at en blir trøtt av de.Da brukte jeg en meget svak dose og delte tabletten.Sporadisk bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...