Gå til innhold

Svie på penis (tidligere betalt innlegg som ble slettet pga teknisk feil)

Anbefalte innlegg

Gjest Desperat og fortvilet

Jeg skrev et innlegg som jeg betalte for her igår, men det ble slettet. Skriver derfor pånytt (uten å betale, men jeg regner med at det blir besvart likevel siden jeg har betalt for det forrige).

Før jul begynte jeg å få svie på undersiden av penis, kombinert med det var generelt vondt å ta på undersiden. Huden på undersiden var også litt mørkere og rødere enn ellers.

I samme tidsrom hadde jeg også barbert pungen, så jeg regnet først med at det bare var snakk om "gnagsår". I samme periode gikk jeg også på en antibiotikakur mot luftveisinfeksjon.

Siden det ikke ble bedre, tenkte jeg at det kunne være soppinfeksjon og brukte Canesten i 3 uker. Dette hjalp ikke, og jeg dro til almennlegen. Etter råd fra legen brukte jeg Pevaryl i to uker, og så en diflucan-pille uten at det hjalp.

Etter en ny konsultasjon fikk jeg råd om å bruke hydrokortison i to uker da det kunne tenkes å være eksem. Brukte dette uten at det hjalp.

Det er ikke noe utflod eller lukt. Det er heller ikke noe synlig utslett, bortsett fra den litt mørkere fargen på undersiden.

Jeg har nå fått henvisning til spesialist, men det er 2 måneders ventetid, og så lenge orker jeg ikke å vente! Derfor lurer jeg på om det er noe annet jeg kan prøve i mellomtiden. Det er ekstremt ubehagelig, og av naturlige grunner er sex en umulighet. Jeg begynner derfor å bli temmelig desperat og fortvilet!

NB: klamydia eller andre kjønnssykdommer er utelukket.

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Man skal våge seg for å stille diagnose på noe som (flere) leger ikke greide å diagnostisere etter å ha undersøkt deg. . Jeg kan bare "tenke litt høyt".

Min første tanke var at dette kan ikke være infeksjon. Det at behandling med flere forskjellige sopp-preparater ikke hjalp kan vel tale imot sopp. Du skriver også at du har brukt antibiotika mot luftveisinfeksjoner samtidig, uten at dett påvirket ddine symptomer. Jeg antar at det mest nærliggende er en eller annen form for eksem, allergi, reaksjon på et eller annet (fra tøy til vaskemiddel). Det at hydrokortison muligens hadde noen effekt peker vel også i samme retning. Ute å være alt for bastant kunne jeg tenke meg å anbefale en eller anen kortikosteroid preparat, kaskje litt sterkere enn det du har prøved. F. eks. Locoid, Apolar, evt. Betnovat.

Gjest Desperat og fortvilet

Man skal våge seg for å stille diagnose på noe som (flere) leger ikke greide å diagnostisere etter å ha undersøkt deg. . Jeg kan bare "tenke litt høyt".

Min første tanke var at dette kan ikke være infeksjon. Det at behandling med flere forskjellige sopp-preparater ikke hjalp kan vel tale imot sopp. Du skriver også at du har brukt antibiotika mot luftveisinfeksjoner samtidig, uten at dett påvirket ddine symptomer. Jeg antar at det mest nærliggende er en eller annen form for eksem, allergi, reaksjon på et eller annet (fra tøy til vaskemiddel). Det at hydrokortison muligens hadde noen effekt peker vel også i samme retning. Ute å være alt for bastant kunne jeg tenke meg å anbefale en eller anen kortikosteroid preparat, kaskje litt sterkere enn det du har prøved. F. eks. Locoid, Apolar, evt. Betnovat.

Jeg har kjøpt inn et vaskemiddel for allergikere, så får vi se om det skyldes det.

Er noen av salvene du nevner reseptfrie? Og ikke minst: er det å anbefale å bruke dem på penis? (Det er jo ganske følsom hud der i utgangspunktet)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...