Naomi Skrevet 31. desember 2000 Del Skrevet 31. desember 2000 Kjæresten min pleier å få skikkelig hodepine (sannsynligvis migrene) gjennomsnittlig ca 2 ganger i måneden - når de kommer så er det skikkelig intenst og varer som regel i 2-3 dager. Paracet og lignende hjelper litt, men ikke alltid eller helt. Lurer på om det er noe han kan forsøke for å bli kvitt denne hodepinen/migrenen..enten forebyggende eller noe han kan ta/gjøre før de kommer....det er ikke noe gøy å se på når han får anfallene (heller ikke noe gøy for ham (( Han ligger og sover akkurat nå - har fått et nytt anfall nå gøy nyttår ) Det virker som om det kommer helt tilfeldig - ikke noe spesielle situasjoner som er spesielt fremkallende.. Burde jeg få ham til en lege så han kan undersøkes ordentlig? Dette skjer jo helt tilfeldig så ikke lett å forutsi når neste anfall kommer..men de kommer med jevne mellomrom ihvertfall.. har postet på alm.med. og alt. beh - la ikke merke til at det var et eget forum for hodepine her...prøvde å lese litt tilbake i forumet men så ikke så fryktelig mange konkrete råd her... Han er 24 år hvis det hjelper...og har "alltid" hatt dette her, ihvertfall så lenge jeg har kjent ham (ca 3 år nå). På forhånd takk for svar-- 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13857-hodepinemigrene-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 1. januar 2001 Del Skrevet 1. januar 2001 Kjære Naomi ! Dette kan meget vel være migrene. Der finnes anfallskuperende medikamenter som er mer effektive enn Paracet for de fleste, dette er reseptbelagte medisiner. Han må derfor bli undersøkt av lege dersom han ønsker å utprøve en slik medisin. Forebyggende medikamenter pleier man ikke anbefale ved såvidt sjeldne anfall; de fleste slike medikamenter vil kunne ha noe bivirkninger hos mange. Ellers er det generelt en god ide å bli undersøkt av lege når man har plagsomme symptomer som ofte kommer tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13857-hodepinemigrene-r%C3%A5d/#findComment-67116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.