Dusten1365380608 Skrevet 3. mars 2004 Skrevet 3. mars 2004 Har slitt med anoreksi i noen år, men får nå god oppfølging av lege og psykolog. Men lurer på noe som jeg ikke tør spørre legen om. Kan jo ikke klage til legen, når jeg har gjort dette frivillig. Er også jeg redd for å bli lagt inn på sykehus med sonde. Har tildels sterke smerter nederst i magen som går rundt til begge sider av ryggen. Smertene kommer å går, ikke like intenst hele tiden. Er ellers mer slapp nå en før, det tiltross for at jeg spiser mere nå. Hva kan dette være? Har et noe lavt blodtrykk. 90/65 og pulsen var på 52. har også fått B-12 sprøyter. Ellers er blodprøvene ikke så galne tror jeg. Legen sa noe om at albumin var lavt, men jeg vet ikke hva det er.. Kan også si at jeg besvimer av og til. Dette sier hun er p.g.a blodtrykksfall og lavt blodsukker. Så det jeg lurer på er: Har jeg påført kroppen varige skader nå? Eller kan dette ordne seg hvis jeg legger på meg? 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 3. mars 2004 Skrevet 3. mars 2004 Du sier ikke noe om vekten din eller kalori-inntak nå. På opplysningene dine høres det ut som om du fremdeles er i underskudd på energi-inntak i forhold til energi-forbruk. Selvfølgelig kan du "klage" til legen din; man skal gjøre det når det gjelder magesmerter. Hvorvidt anorexi er "selvpåført" er omdiskutert. Vil sterkt anbefale deg 10 ml tran per døgn; selvom du sikkert ikke liker at det er fett; men det er et svært viktig fettstoff for hjernen og magen. Det er vanlig å ha magesmerter ved anorexi. Kanskje pga ulike tømningsregimer som irriterer magen. Du forteller ikke om du har mensen; når denne er igang er det et godt tegn; da må du ha en viss mengde fett på kroppen. De fleste blir helt bra av de fysiske plagene; og får du hjelp av psykolog vil du etterhvert mestre det psykiske. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.