Gå til innhold

Nå har jeg gjort det!

Anbefalte innlegg

Gjest Engelen33

Hei!! Nå har jeg endelig gått de vanskelige skrittene til SMI. Jeg fikk ei med meg som har gått der endel, og som jeg har blitt kjent med på nettet. Det var skikkelig tøft!! Orket ikke å prate med noen, men jeg var der.. det var godt å bare kunne sitte, lese brosjyrer,(som også var tøft, var som å møte seg selv i døren.. alt stemte på meg..) Men.. jeg har vært der.. og det er jo et skritt i riktig retning, selvom det vanskeligste står igjen. Har så lett for å skyve alt til side.. "glemme".. orker ikke "å ta tak i det vonde"... Jo, har ettervirkninger..var vel ikke annet å vente. Er på dagsenteret nå.. hjelper å gjøre noe så jeg kan få det på avstand igjen.. men det ER der hele tiden!!

Varm klem fra meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138601-n%C3%A5-har-jeg-gjort-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

-Og alle som har gått skrittene før deg, vet det men vet også hva det kan hjelpe og tilføre deg i livet! Klart det er skremmende:) Men ikke så skremmende som du tror og har innbillt deg i lang, lang tid. PÅ Smi så treffer du likesinnede,

de vet på en måte hva du tenker og føler...selv om du tror og opplever dette som.."dette er jeg alene om", men det er du ikke:)

Å møte segselv i døren er aldri en behagelig opplevelse...men når "sjokket" har lagt seg, så vil du finne forståelse og ikke så alene lengere! Noen ganger trenger vi å skyve minnene til side, det betyr at vi ikke er klar til å ta imot det i hjerte og sjel, det må komme til din tid når du er trygg i kropp og følelser! Du kan aldri glemme noe som har preget ditt liv, hittil,

det må opp og ut i lyset, bearbeides, aksepteres og ikke skyves til side. Det du må forstå og føle er at DU har opplevd dette, det vil alltid prege ditt liv på mange måter, men det hindrer deg ikke å leve et lykkelig og godt liv..uansett hva du nå måtte føle og tro om degselv! Det går an! For hver dag du rømmer, ja, for hver dag rømmer du fra et godt og lykkelig liv på dine premisser! Avstand til noe/noen skaper Avstand...Alt annet skaper nærhet!

Du har vært på Smi, du vet nå..invester i degselv...du er verdifull i degselv..nå må du lære og forstå det i degselv...og dermed andre som du har rundt deg!

Klem fra

Gjest Engelen33

-Og alle som har gått skrittene før deg, vet det men vet også hva det kan hjelpe og tilføre deg i livet! Klart det er skremmende:) Men ikke så skremmende som du tror og har innbillt deg i lang, lang tid. PÅ Smi så treffer du likesinnede,

de vet på en måte hva du tenker og føler...selv om du tror og opplever dette som.."dette er jeg alene om", men det er du ikke:)

Å møte segselv i døren er aldri en behagelig opplevelse...men når "sjokket" har lagt seg, så vil du finne forståelse og ikke så alene lengere! Noen ganger trenger vi å skyve minnene til side, det betyr at vi ikke er klar til å ta imot det i hjerte og sjel, det må komme til din tid når du er trygg i kropp og følelser! Du kan aldri glemme noe som har preget ditt liv, hittil,

det må opp og ut i lyset, bearbeides, aksepteres og ikke skyves til side. Det du må forstå og føle er at DU har opplevd dette, det vil alltid prege ditt liv på mange måter, men det hindrer deg ikke å leve et lykkelig og godt liv..uansett hva du nå måtte føle og tro om degselv! Det går an! For hver dag du rømmer, ja, for hver dag rømmer du fra et godt og lykkelig liv på dine premisser! Avstand til noe/noen skaper Avstand...Alt annet skaper nærhet!

Du har vært på Smi, du vet nå..invester i degselv...du er verdifull i degselv..nå må du lære og forstå det i degselv...og dermed andre som du har rundt deg!

Klem fra

Tusen takk for et kjempefint svar!! Akkurat det jeg trengte nå..

Hadde samtale med min psykiater om det i dag.. var litt tøft for vi kom innpå ting fra barndommen etc. men det er som du sier.. det må bearbeides og frem i lyset før det kan bli bedre.

Takk for at du ville svare meg. Setter veldig stor pris på det!!

Varm klem fra

Gjest StepQueen

Hei Engelen!

Det var mitt første steg også! :) Det var vanvittig skummelt, men jeg kan love deg at det var verdt det. Bare det å begynne et sted, det er halve jobben, det.

Du har en lang og vanskelig prosess foran deg, men jeg vet ikke hvordan jeg skal begynne å fortelle deg hvor mye bedre det er når du kommer ut på andre siden. Gevinsten du får etter slitet er at du kan være deg selv. Jeg skjønner hvor lettende det må lyde! :)

Stå på, Engelen. Du har begynt stegene dine i riktig retning. Fortsett å gå! I ditt eget tempo, men stadig framover.

I've been down that road, og det gjorde at jeg fikk livet mitt tilbake. Ønsker deg alle mulige slags lykke til på ferden.

-LilleMy

Gjest Engelen33

Hei Engelen!

Det var mitt første steg også! :) Det var vanvittig skummelt, men jeg kan love deg at det var verdt det. Bare det å begynne et sted, det er halve jobben, det.

Du har en lang og vanskelig prosess foran deg, men jeg vet ikke hvordan jeg skal begynne å fortelle deg hvor mye bedre det er når du kommer ut på andre siden. Gevinsten du får etter slitet er at du kan være deg selv. Jeg skjønner hvor lettende det må lyde! :)

Stå på, Engelen. Du har begynt stegene dine i riktig retning. Fortsett å gå! I ditt eget tempo, men stadig framover.

I've been down that road, og det gjorde at jeg fikk livet mitt tilbake. Ønsker deg alle mulige slags lykke til på ferden.

-LilleMy

Tusen takk for en veldig fin, støttende og oppmuntrende mail!! Det høres jo helt deilig ut.. " å kunne være seg selv" for nå vet jeg ikke hvem jeg er engang.. det er slitsomt.. vet jeg har en lang vei foran meg.. men jeg har jo kjempet hele livet.. så hvorfor skulle jeg stoppe med det nå? Takk igjen.. lykke til videre du også!!

Varm klem fra

Tusen takk for en veldig fin, støttende og oppmuntrende mail!! Det høres jo helt deilig ut.. " å kunne være seg selv" for nå vet jeg ikke hvem jeg er engang.. det er slitsomt.. vet jeg har en lang vei foran meg.. men jeg har jo kjempet hele livet.. så hvorfor skulle jeg stoppe med det nå? Takk igjen.. lykke til videre du også!!

Varm klem fra

Å kunne være seg selv = DEG! Hvem er deg...bare du som bestemmer det, ingen andre!:) Nå skal du bare fortsette veien du har valgt! Du er Du...og ingen andre skal endre på det! Det er en lang vei foran deg...men kanskje ikke så lang som du føler og tror..Du må bare satse på degselv og dine verdier...egentlig er det så enkelt, men ikke alltid like lett! Finn degsselv i degselv...når du klarer å tro på det..så kommer alt annet helt av seg selv:)

Klem fra

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...