Gå til innhold

Ryggsmerter/musearm

Anbefalte innlegg

Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre nå - er fortvilet og rådløs.

Har hatt plager med rygg/nakke og musearm i ett års tid, og nå er det et grusomt smertehelvete å komme igjennom jobbedagen min som innebærer å taste på PC'en hele dagen. Spiser Paracet daglig og liker det IKKE! Har helt mistet tiltroen til fastlegen min, så han er det iallefall ingen vits i å gå til. Jeg trenger hjelp, men vet ikke hvor jeg skal begynne??? Holder ikke ut stort lenger...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138613-ryggsmertermusearm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver; har også vært svært plaget av smerter i arm, albue, skulderblad og skulder som følge av statisk arbeid foran pc.

Den gode nyheten er at det går ann å bli bedre, den dårlige nyheten er at det er tidkrevende og du må gjøre alt selv.

Det fungere ikke med smertestillende, da tror bare kroppen at den kan fortsette med de bevegelsene som skaper smerter.

Det fungere ikke med massasje i det lange løp, det er bare godt i øyeblikket og en dag frem, så er man like stiv igjen.

Og siden det ikke er aktuelt å slutte i jobben, så må man finne en løsning som gjør at kroppen tåler arbeidet foran pc.

Det eneste som hjelper, etter min erfaring er trening. Grunnen til at det gjør vondt er at det blir dårlige fysiologiske forhold i musklaturen når den blir brukt så statisk som pc-arbeid er.

Derfor må du kompensere med å ha sterke muskler i området - mye bevegelse, god blodgjennomstrømming i området.

Styrketrening, enten i treingsstudio eller hos fysiorerapeut minst annenhver dag, helst hver dag i begynnelsen virker!!!!

Jeg har tatt et alvorlig oppgjør med min stillesittende tilværselse, og har kjøpt meg "treningsstrikk" og tar øvelser hver dag på kontoret - flere ganger om dagen. I tillegg trener jeg tre dager i uka med spsielle øvelser som fysioterapeuten har gitt meg.

Kom deg til legen å få en henvinsning til en fysioterapeut som kan vise deg hvilke øvelser som er bra for dette området.

Ta kontroll over kroppen din!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138613-ryggsmertermusearm/#findComment-867425
Del på andre sider

Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver; har også vært svært plaget av smerter i arm, albue, skulderblad og skulder som følge av statisk arbeid foran pc.

Den gode nyheten er at det går ann å bli bedre, den dårlige nyheten er at det er tidkrevende og du må gjøre alt selv.

Det fungere ikke med smertestillende, da tror bare kroppen at den kan fortsette med de bevegelsene som skaper smerter.

Det fungere ikke med massasje i det lange løp, det er bare godt i øyeblikket og en dag frem, så er man like stiv igjen.

Og siden det ikke er aktuelt å slutte i jobben, så må man finne en løsning som gjør at kroppen tåler arbeidet foran pc.

Det eneste som hjelper, etter min erfaring er trening. Grunnen til at det gjør vondt er at det blir dårlige fysiologiske forhold i musklaturen når den blir brukt så statisk som pc-arbeid er.

Derfor må du kompensere med å ha sterke muskler i området - mye bevegelse, god blodgjennomstrømming i området.

Styrketrening, enten i treingsstudio eller hos fysiorerapeut minst annenhver dag, helst hver dag i begynnelsen virker!!!!

Jeg har tatt et alvorlig oppgjør med min stillesittende tilværselse, og har kjøpt meg "treningsstrikk" og tar øvelser hver dag på kontoret - flere ganger om dagen. I tillegg trener jeg tre dager i uka med spsielle øvelser som fysioterapeuten har gitt meg.

Kom deg til legen å få en henvinsning til en fysioterapeut som kan vise deg hvilke øvelser som er bra for dette området.

Ta kontroll over kroppen din!

Tror det er mye rett i dete som fuji sier. Begynner å få problemer selv etter 4 år i stillesittende datajobb.

"Problemet" er vel kort fortalt at kroppen er ikke laget for å sitte stille foran en skjerm hele dagen. Smertene er kroppens måte å si fra om at noe er skikkelig galt på, og om vi prøver å bare ignorere dem og fortsette som nå så blir de sannsynligvis bare verre over tid.

Selv vet jeg veldig godt at jeg har vært alt for lite fysisk aktiv de siste par årene, og det er nok først og fremst dette kroppen er så misfornøyd med. Må nok sette i gang og gjøre noe aktivt med dette, og ikke bare tenke på det.

Musklene kan tåle mye rart hvis man bygger dem opp og strekker dem ut regelmessig. Men å bare sitte stille i den samme stolen foran den samme skjermen dag ut og dag inn - det blir de rett og slett syke av om de ikke får avveksling innimellom. Det er derfor de klager.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138613-ryggsmertermusearm/#findComment-867875
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...