Gå til innhold

Avføringsmidler ved bulimi


Gjest Bulimi

Anbefalte innlegg

Gjest Bulimi

Jeg vet at det er skadelig å ta for mye avføringsmidler, men jeg klarer ikke å la være! Jeg må bare rense meg helt for næringsstoffer... Jeg kaster opp i tillegg.

Det står på pakningen at man ikke skal ta avføringsmidler i mer enn èn uke. Men det står ikke hvor lenge pausen må vare? Blir det mindre skadelig hvis jeg tar de i èn uke (eller to) og så tar en pause på et par dager? Blir tarmen normal igjen da?

Hvordan vet jeg at tarmen er skadet? Hvis jeg klarer å få avføring uten avføringsmidler (i pausen), er jeg ikke skadet da?

Hva er mest skadelig, stikkpiller eller tabletter?

Jeg prøver å kutte det ut, men foreløpig må jeg bare konsentrere meg om å redusere skadene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med tanke på din bulemi tror jeg ikke det ville være lurt av NHD og gi deg vegledning i forhold til å vedlikeholde din sykdom.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Gryte

Veit ikke hva som er mest skadelig av stikkpiller og tabletter, men avføringsmidler er uansett skadelige. De er ikke ment til å inntaes regelmessig, og grunnen er at du ødelegger tarmfunksjonen din slik at den ikke vil fungere normalt uten hjelp fra avføringsmidlene. Hvis du ønsker å kvitte deg med avfallstoffer, så er det bedre å trene mye, drikke mye vann og heller hjelpe på fordøyelsen med linfrø og kli, fremfor å ødelegge

tarmene dine med avføringsmidler. Skjønner at du har problemer, og jeg VET hvordan det er å slite med spiseforstyrrelser, men hvis du ønsker å beholde helsa er du nødt til å kutte helt ut det du driver med nå.

Og nei, det er ikke nok å være avholdende et par dager innimellom, fordi hyppig bruk av avføringsmidler gir etterhvert langvarige, ubehagelige bivirkninger. Skal ikke si for alltid, for det vet jeg ikke - men er det verdt å ta sjansen, synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...