Gå til innhold

Erfaringer med Gaustad B2?


halmballen

Anbefalte innlegg

Nå er det snakk om å kanskje prøve et lenger opphold for kona, nærmere bestemt på Gaustad avd B2. Og kanskje, kanskje er det muligheter for at det skal skje en endring i situasjonen?

Men det er lite informasjon om B2 å finne, men en artikkel klarte jeg å lete meg frem til: http://www.psykiskhelse.no/artikkel.asp?id=834 Men jeg må innrømma at denne artikkelen gjorde meg nedstemt... Kunne de ikke ha intervjuet noen som har blitt bedre av å være der da?

Er det noen av dere som har vært der, og som har noen erfaringer med stedet?

Og tror dere dette er noe for kona? (Som noen av dere framifrå våkne reptiler ;-) allerede har klart å finne ut dreier seg om "ulva").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner ikke til B2, men forestiller meg at det er viktig for kona di å komme til en avdeling hvor det skjer en del. Hun ønsker neppe å være på en "sløv" avdeling. Artikkelen du hadde funnet er vanskelig å legge så stor vekt på, da en slik avdeling kan variere fra år til annet mht opplegg og behandlere.

For en del år siden kjente jeg noen som var på Lien psykiatriske behandlingssenter http://www.ulleval.no/default.asp?file=lien.xml - vet du om denne avdelingen har vært vurdert for kona di?

Hils henne og ønsk lykke til - og prøv å ta vare på deg selv også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til B2, men forestiller meg at det er viktig for kona di å komme til en avdeling hvor det skjer en del. Hun ønsker neppe å være på en "sløv" avdeling. Artikkelen du hadde funnet er vanskelig å legge så stor vekt på, da en slik avdeling kan variere fra år til annet mht opplegg og behandlere.

For en del år siden kjente jeg noen som var på Lien psykiatriske behandlingssenter http://www.ulleval.no/default.asp?file=lien.xml - vet du om denne avdelingen har vært vurdert for kona di?

Hils henne og ønsk lykke til - og prøv å ta vare på deg selv også :-)

Hei.

Joda, vi har så vidt vært innom tanken på Lien også, men de mener at B2 er en mer egnet avdeling. Den er i hvertfall mer åpen, noe somj kan være greit når vi har små barn inne i bildet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Joda, vi har så vidt vært innom tanken på Lien også, men de mener at B2 er en mer egnet avdeling. Den er i hvertfall mer åpen, noe somj kan være greit når vi har små barn inne i bildet også.

Håper det evt. blir et konstruktivt opphold med hjelp til å finne en vei videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med Gaustad.

Vil bare si at jeg ønsker deg og ulva alt godt.

Har lest/svart på mange av hennes innlegg og har blitt imponert over hvor reflektert hun er i forhold til sin situasjon.

Det ser ut til at du er en god støttespiller for henne. Det er tøft å være glad i en psyk person. Du må huske på å ta vare på deg selv, også.

Håper dere får i stand et opplegg som gir positive resultater for hele familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...