Gå til innhold

efexor,vanl.at også de gode følelsene forsvinner??


Gjest kine04

Anbefalte innlegg

Gjest kine04

Går på efexor depot 150mg. problemet er bare at følelser som glede, lettelse er borte. ikke klarte jeg å bli naturlig lei meg når onkelen min døde i forrige uke. alt er bare tomt,er verken trist eller glad. er dette normalt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ikke flat lenger

Det er ikke normalt-normalt, men pille-normalt! Det er prisen en må betale for å slippe de tyngste følelsene ved kjemisk hjelp, da forsvinner ofte også de gladeste følelsene!

Jeg pleide å tenke da jeg gikk på piller at NÅ er jeg så 'flat' at jeg ville ikke reagert verken om jeg hadde vunnet 5 mill i Lotto eller om søstera mi hadde dødd.

Men noen ganger MÅ en liksom ha litt ro over tilværelsen. Men det er en ekkel følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg hadde det også sånn i begynnelsen. Begynte på med. i april, mistet min mor i juli. Vil bare si at for meg kom følelsene tilbake når det var gått litt over ett halvt år. Og til jul følte jeg at jeg mer eller mindre var meg selv.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kine04

Det er ikke normalt-normalt, men pille-normalt! Det er prisen en må betale for å slippe de tyngste følelsene ved kjemisk hjelp, da forsvinner ofte også de gladeste følelsene!

Jeg pleide å tenke da jeg gikk på piller at NÅ er jeg så 'flat' at jeg ville ikke reagert verken om jeg hadde vunnet 5 mill i Lotto eller om søstera mi hadde dødd.

Men noen ganger MÅ en liksom ha litt ro over tilværelsen. Men det er en ekkel følelse!

Takk for svar. var akkurat det jeg trengte å høre! at det er normalt... og da går jeg ut ifra at den "vanlige meg" dukker opp når jeg slutter på med.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke flat lenger

Takk for svar. var akkurat det jeg trengte å høre! at det er normalt... og da går jeg ut ifra at den "vanlige meg" dukker opp når jeg slutter på med.?

Ja, jeg fikk tilbkake mitt høyt oppe og langt nede humør! Mitt LEVENDE humør. Men jeg fikk også en uro i kroppen jeg ikke hadde før pillebruken. Den var forferdelig rett etter seponering. Har gradvis blitt bedre, men har ikke forsvunnet. Orker ikke å slå opp for å se når jeg sluttet (dårlig konsentrasjon) men det er +/- 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke flat lenger

Jeg hadde det også sånn i begynnelsen. Begynte på med. i april, mistet min mor i juli. Vil bare si at for meg kom følelsene tilbake når det var gått litt over ett halvt år. Og til jul følte jeg at jeg mer eller mindre var meg selv.

Mvh

Den DER fikk jeg også! Alt det jeg fortrengte ved å bruke piller kom tilbake som et knyttneveslag etterat jeg sluttet. Det var rett og slett bare å utsette bearbeidelsen av sorgen over det som skjedde. Dette tror jeg ikke legene tar nok hensyn til! Hadde jo vært mer naturlig å ta slikt med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kizza1365380506

Den DER fikk jeg også! Alt det jeg fortrengte ved å bruke piller kom tilbake som et knyttneveslag etterat jeg sluttet. Det var rett og slett bare å utsette bearbeidelsen av sorgen over det som skjedde. Dette tror jeg ikke legene tar nok hensyn til! Hadde jo vært mer naturlig å ta slikt med en gang.

Jeg har gått til psykiater nå i ett år. Skal slutte med cipramil mest sannsynlig denne måneden, kvir meg litt samtidig som det skal bli deilig. Men jeg håper at humøret mitt stabiliserer seg mer når jeg slutter med medisinen. Men kanskje ikke. Skal ta det opp med han når jeg har time neste gang.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quietus_crusader

Jeg hadde det ikke sånn på Efexor, men derimot når jeg prøvde Seroxat. Så jeg tror det er forskjellig fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Jeg har også gått på Efexor 150 mg og opplevde den samme av flatingen i følelseslivet. Psykiateren min ville at jeg da skulle prøve noen andre medisiner for dette kan variere fra medisin til medisin. Nå har jeg hele spekteret av følelseslivet intakt og depresjonen under kontroll. Hvis du har gått på Efexor en stund kunne du kanskje prøvd noe annet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...