Kiddo-67 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Hei! For 5 dager siden fikk jeg i løpet av noen minutter sterke smerter i korsryggen og benet. Jeg klarte nesten ikke å gå. Det gjorde veldig vondt bak på venstre setehalvdel, og med sterke strålinger foran på låret (ikke baksiden). Har også blitt veldig "nummen" foran på låret; jeg har mistet følelsen i huden. Dette har begynt å spre seg til foran på leggen såvidt. Jeg har vært plaget av bekkenløsningssmerter i 5 år fra og til, men har vært bra lenge nå. Paralgin Forte hjalp ikke, så jeg kontaktet lege etter 2 dager. Legen jeg var hos fikk beskrevet symptomene, ga meg resept på smertestillende, en ukes sykmelding og beskjed om at det ville gå raskt over. Først da jeg så på sykmeldingen fikk jeg vite at han mente det var isjias. Så var jeg hos kiropraktor, som jeg har brukt regelmessig pga. bekkenløsningsplagene. Han sa at det var låsning i bekkenleddet, og ikke isjias, siden smertene strålte foran på låret. Til slutt var jeg hos trener på helsestudio, og han mente at å trene opp ryggen og bekkenet var den eneste løsningen. Hverken han eller legen hadde tro på kiropraktorer. Hva er det jeg har, isjias eller bekkenløsning (er ikke gravid nå)? Og skal jeg trene eller holde meg i ro? Har blitt litt bedre av kiropraktor, men har fortsatt mye smerter og synes jeg mister følelsen mer og mer i låret. Vil dette gå over av seg selv, og vil jeg få tilbake følelsen? Hilsen en fortvilet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138726-hjelp-isjias-eller-bekkenl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mauren Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Noen leger er veldig skeptiske til kiropraktor. Isjias betyr jo rett og slett at isjiasnerven ligger i klem, og det kan den gjøre dersom der er låsning i bekkenet. Har selv masse ryggproblemer som toppet seg i sommer. Fikk da beskjed av kiropraktoren at jeg hadde isjialgi...med andre ord isjiasnerven lå i klem. Sakte men sikkert fikk kiropraktoren knekt dette på plass. Deretter ble jeg anbefalt å trene opp musklene i rygg og bekken, slik at ryggen blir mer stabil. Smertestillende løser ikke problemet, bare lindrer symptomer. Kiropraktor knekker på plass og gjør noe med problemet. Men, dersom du mister mer og mer følelsen burde du gjerne vært til MR? For å sjekke at der ikke er en prolaps? God bedring...føler med deg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/138726-hjelp-isjias-eller-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-868877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.