Gå til innhold

Ny ADHD...


zanee

Anbefalte innlegg

Hva heter den nye diagnosen for hyperaktivitet ved voksen alder ?

Hva heter den nye medisinen som kommer på det norke markedet for dette i 2004 ?

Takk for tilbake mld.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anouschka78

Tror det er hyperkensi. Det har jeg iallfall. Og ADHD diagnose.

Den nye medisinen heter straterra og er ikke sentral stimulerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er hyperkensi. Det har jeg iallfall. Og ADHD diagnose.

Den nye medisinen heter straterra og er ikke sentral stimulerende.

Ok takk for svar.

Kan jeg få stille deg et par spørsmål til ?

Bruker du denne medisinen, eller den like bra som de gamle når den ikke er sentral stimulerende ?

Hvor gammel er du, sånn ca ? (voksen?)

Takk for tilbake mld !

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anouschka78

Ok takk for svar.

Kan jeg få stille deg et par spørsmål til ?

Bruker du denne medisinen, eller den like bra som de gamle når den ikke er sentral stimulerende ?

Hvor gammel er du, sånn ca ? (voksen?)

Takk for tilbake mld !

Mvh

Hei på deg!

Har ikke prøvd straterra ennå. Har så mye tilleggs problematikk som angst og depresjoner. Vil prøve lamictal først. Jeg har gått på ritalin men ble plagsomt sliten og trøtt. Mulig sammenheng med at man må ta de 3-4 ganger om dagen. Straterra taes visst bare en gang om dagen. Har hørt positive ting om den på barn.

Jeg er 25 år. Har du også adhd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Har ikke prøvd straterra ennå. Har så mye tilleggs problematikk som angst og depresjoner. Vil prøve lamictal først. Jeg har gått på ritalin men ble plagsomt sliten og trøtt. Mulig sammenheng med at man må ta de 3-4 ganger om dagen. Straterra taes visst bare en gang om dagen. Har hørt positive ting om den på barn.

Jeg er 25 år. Har du også adhd?

Hei.

Ok.

Slitt med uforklarelig angst,uro depp. i mange år. Ingenting som virker på meg.Medisiner, terapi osv.

Derfor blir jeg nå utredet for ad/hd.

Vet ikke hvordan det går enda..

Er 33 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anouschka78

Hei.

Ok.

Slitt med uforklarelig angst,uro depp. i mange år. Ingenting som virker på meg.Medisiner, terapi osv.

Derfor blir jeg nå utredet for ad/hd.

Vet ikke hvordan det går enda..

Er 33 år.

Det høres ikke greit ut! Det er de samme symptomene som meg. Jeg ble utredet i fjor etter at min sønn fikk diagnosen for tre år siden. Det er veldig arvelig og kvinner er svært under diagnotisert! Ritalin hjalp meg med å sette grenser i forhold til andre. Dvs. jeg så problemene før jeg plutselig stod oppe i dem. De hjalp også på humør svingningene. Men de var veldig dårlig på tvangstankene mine.

Lamictal skal visst være bra for de med ADHD har jeg lest her. Fikk mine for to dager siden og det er første gang jeg er uten bivirkning forløpig. Er svært ømfintlig for medisiner. Er også svært følsom. Dette er det vanskeligste med min ADHD.

Virker ikke Ritalin er det flere medisiner. Hva med lamictal?

lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ikke greit ut! Det er de samme symptomene som meg. Jeg ble utredet i fjor etter at min sønn fikk diagnosen for tre år siden. Det er veldig arvelig og kvinner er svært under diagnotisert! Ritalin hjalp meg med å sette grenser i forhold til andre. Dvs. jeg så problemene før jeg plutselig stod oppe i dem. De hjalp også på humør svingningene. Men de var veldig dårlig på tvangstankene mine.

Lamictal skal visst være bra for de med ADHD har jeg lest her. Fikk mine for to dager siden og det er første gang jeg er uten bivirkning forløpig. Er svært ømfintlig for medisiner. Er også svært følsom. Dette er det vanskeligste med min ADHD.

Virker ikke Ritalin er det flere medisiner. Hva med lamictal?

lykke til!!

Heia. Takk for svaret ditt. Siste utredning for ADD i morgen. Prøvde Lamictal for mange år siden.Tror de ikke virket særlig på meg men det er jo individuelt..Så lykke til.Pass på for utslett !

Alt godt !!

Ps, jeg er en mann på 33..

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...