Gjest Tigertausa Skrevet 5. mars 2004 Skrevet 5. mars 2004 Hei, jeg er ei 27 år gammel ung kvinne som også er sykepleier. Jeg har nå kommet bort i noe veldig rart, synes jeg. Her i forrige uke merket jeg en hvit flekk på den ene mandlen min bak i ganen. Det så faktisk ut som et matbit som hang fast. Og det var det også. Jeg fant frem en hårnål som jeg fikk bøyd ut, og begynte å pirke der bak. Etter en stund fikk jeg ut biten, og en liten bit som ble igjen. Dette hadde jeg aldri opplevd før, men tenkte ikke mer over det... ..før i dag. Jeg kjente også at det var en smule som hadde satt seg fast der bak, og da jeg kikka, så jeg en hvit flekk igjen. Ikke så stor som sist, men dog. Denne gangen ble jeg mer sjokka, for det var ikke bare EN liten bit, det var opptil 8-10 små og store biter. Går dette an, tenkte jeg. Å ha så stort hull inne i mandelen, slik at matrester kan samle seg opp der..? Har noen av dere andre opplevd noe lignende, og er dette normalt? Takk for alle svar. 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 5. mars 2004 Skrevet 5. mars 2004 Jeg har en niese og en nevø som hadde det problemet. Det største problemet for min nivø var at han fikk så dårlig ånde av det, liksom maten råtnet. De har begge forresten opperert bort mandlene nå i voksen alder. Mvh 0 Siter
Gjest fjern dem med laser Skrevet 5. mars 2004 Skrevet 5. mars 2004 Det er veldig vanlig at mandlene etter halsinfeksjoner etc, får groper som det samler seg matrester og bakterier i. Det er faktisk hovedgrunnen til at mandler fjernes operativt! Får du fjernet mandlene med laser, er det nesten smertefritt og du trenger ingen sykemelding! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.