Gå til innhold

Lei....


Cilien

Anbefalte innlegg

Jeg fungerer. Jeg sover, spiser, går på skole. Men jeg føler meg ikke bedre likevel. Jeg har ikke lyst til å leve nå heller. Jeg ønsker meg ikke noe. Jeg har ikke noen håp. Jeg vil ikke heller være et annet sted. Jeg vil ikke være en annen. Jeg vil ikke være noe som helst.

Ofte er det sånn. Og jeg spiser pillene mine. Jeg går trappene opp til psykologen. Jeg reiser meg opp fra senga og går og gjør det jeg skal. Jeg spiser sunt, jeg trener, jeg kommer meg ut blant folk, jeg går på Yoga, jeg leser bøker om psykriatri, jeg gjør alt mulig. Hele tidenn gjør jeg alt dette. Og alle sier at jeg er bedre, dette her går så bra.

Men jeg føler at det ikke er bedre i det hele tatt.

Jeg vil at noen skal klemme alle tårene ut av meg og vugge meg gjennom natten.

Og så vil jeg sove i 1000 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg vil at noen skal klemme alle tårene ut av meg og vugge meg gjennom natten.

Og så vil jeg sove i 1000 år."

Så nydelig sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du som skriver så poetisk og vakkert.

Jeg fikk lyst til å svare deg fordi jeg skrev en gang noe lignende, om det jeg følte jeg måtte gjøre. Alt jeg hadde hørt var rett, som du skriver (spise sunt, lese psykiatribøker, yoga osv).

Og da var det noen som svarte meg: -Hvorfor gjør du heller ikke noe du har lyst til å gjøre?

Vet ikke om du føler det på samme måte, at du føler at du må gjøre, kontra ha lyst til å gjøre.

Uansett. Det greit å være trist og bare spise og sove og holde ut og gå til psykologen, så vil du kanskje sakte men sikkert oppleve lysere tider. Jeg håper du snart får det bedre.

PS.Noe jeg kom til å tenke på, som jeg blir lykkelig av (vet ikke om det passer for deg), det høres kanskje merkelig ut, men det er å slå. Jeg mener ikke å utøve vold mot andre, men for meg selv, slå i en pute eller madrassen. Jeg tar i alt jeg har og slår. Det føles bra. DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5hhhj

"Jeg vil at noen skal klemme alle tårene ut av meg og vugge meg gjennom natten.

Og så vil jeg sove i 1000 år."

Så nydelig sagt.

Kjenner meg så godt igjen.Terapeuten min sier at det jeg trenger mest av alt er å tørke mine egne tårer og selv vugge mitt redde og ensomme barn. Men det er en vanskelig prosess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vondt å være deprimert. Håper du får det bedre snart... Klemmer...

Hei.

Håper du er bedre nå. Det tror jeg igrunnen ikke. Men husk at mange her tenker på deg, har det som deg, eller føler med deg. Du har alltid oss. Hvorfor ikke bruke oss som en trøst?

Jeg vet at det ikke virker sånn, har hatt det sånn selv, men det er jo alltid verdt et forsøk. Du har hvertfall noen å dele sorgene dine med her...:)

Håper du får det bedre, du fortjener å ha det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du som skriver så poetisk og vakkert.

Jeg fikk lyst til å svare deg fordi jeg skrev en gang noe lignende, om det jeg følte jeg måtte gjøre. Alt jeg hadde hørt var rett, som du skriver (spise sunt, lese psykiatribøker, yoga osv).

Og da var det noen som svarte meg: -Hvorfor gjør du heller ikke noe du har lyst til å gjøre?

Vet ikke om du føler det på samme måte, at du føler at du må gjøre, kontra ha lyst til å gjøre.

Uansett. Det greit å være trist og bare spise og sove og holde ut og gå til psykologen, så vil du kanskje sakte men sikkert oppleve lysere tider. Jeg håper du snart får det bedre.

PS.Noe jeg kom til å tenke på, som jeg blir lykkelig av (vet ikke om det passer for deg), det høres kanskje merkelig ut, men det er å slå. Jeg mener ikke å utøve vold mot andre, men for meg selv, slå i en pute eller madrassen. Jeg tar i alt jeg har og slår. Det føles bra. DS

Tusen takk for så fint svar - og du har helt rett, alt jeg hører i hodet mitt er alltid at jeg bør gjøre, bør gjøre det og det og det og det.

Så psykologen min ler og sier at jeg til og med er flink til å være deprimert.

Jeg er sikkert en av de flinkeste i deprimert-klassen, sier hun.

¨men jeg blir jo ikke akkurat noe lykkeligere av det,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så godt igjen.Terapeuten min sier at det jeg trenger mest av alt er å tørke mine egne tårer og selv vugge mitt redde og ensomme barn. Men det er en vanskelig prosess.

Ja, det sier psykologen min også. Men jeg er ikke spesielt vandt til å vugge meg, for jeg er i grunnen en veldig flink og kjekk og søt og pliktoppfyllende og grei og søt jente, som tenker at jeg bør vugge alle andre først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for så fint svar - og du har helt rett, alt jeg hører i hodet mitt er alltid at jeg bør gjøre, bør gjøre det og det og det og det.

Så psykologen min ler og sier at jeg til og med er flink til å være deprimert.

Jeg er sikkert en av de flinkeste i deprimert-klassen, sier hun.

¨men jeg blir jo ikke akkurat noe lykkeligere av det,

Ikke lett å vite hva som er rett å gjøre, også blir det en trodde var rett feil likevel, snudd på hodet osv. Man kan bli deprimert av mindre, i alle fall forvirret.

Det hadde vært enklere med en brukket arm, for da er ikke hodet involvert, og det finns klare rettnigslinjer om hva en kan gjøre for å bli frisk. De er så mange ulike meninger om psykiske lidelser ute og svirrer. Vi må finne ut hva som passer for oss. Det er ikke sikkert at læreboken har svaret alltid.

Håper du finner noe som gjør deg lykkelig snart! Jeg liker å følge imulser. Klatre i trær, for eksempel. Håper du finner ut av det. Lykke til!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...