Gå til innhold

til dette er mitt nick


Gjest trrrish

Anbefalte innlegg

Gjest trrrish

Jeg ser du ikke liker BPD-diagnosen. Men det er ingen grunn til å tenke negativt om den.

Bare les dette:

http://www.biologicalunhappiness.com/21a.htm

Jeg gir deg utdrag:

"Q. What is the BPD?

A. “The BPD is a medical problem, likely a form of epilepsy (brain cells firing inappropriately and out of control). The characteristic symptoms include inappropriate moodiness, chronic anger, emptiness, boredom, dysphoria (anxiety, rage, depression and despair) and psychosis. The other criteria are symptoms related to these medical problems."

"Q. What do you think about the term "borderline personality disorder"?

A. “I think it's a horrible, insulting label for a real medical illness. The name alone reduces serious research, stigmatizes victims, and implies the person is crazy. It denies the medical nature of the process, and implies simply a personality problem.”

BPD er et medisinsk problem, ikke bare en personlighetsforstyrrelse. Det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trrrish

"Remember that the BPD is a medical problem that is absolutely NOT your fault. It is also NOT a character disorder"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

"Remember that the BPD is a medical problem that is absolutely NOT your fault. It is also NOT a character disorder"

Nei akkurat, det er IKKE din feil. På samme måte som depresjonen ikke er min feil. Psykdommer bare skjer og vi har bare vært uheldige som har blitt rammet. På samme måte som de som får kreft eller hjerteproblemer.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er mitt nick

Nei akkurat, det er IKKE din feil. På samme måte som depresjonen ikke er min feil. Psykdommer bare skjer og vi har bare vært uheldige som har blitt rammet. På samme måte som de som får kreft eller hjerteproblemer.

Mvh

Takk til dere begge to! Jeg vet jo at dere har rett! Det er bare så mye fordommer egentlig, som gjør at man tenker at det er noe galt med deg som person. Men jeg vet jo at man ikke kan noe for det. Det er på en måte behandlingsapparatet og diagnosesystemet som har gjort at jeg har tenkt på den måten. Men jeg vet det er feil, det er jo ingen som kan noe for at man er syk, uansett hvilken diagnose:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...