Gå til innhold

Perioral Dermatitt eller flasseksem

Anbefalte innlegg

Lille Ville

Hei!

Er ei jente på 23 år. Leste et innlegg om dette temaet og fant ut at det må være en av disse jeg har. Det klør ikke, men er rødt og tørt. Har smurt på bacimycin men det blir ikke borte (men det blir litt bedre hvis jeg bruker det regelmessig). Har også forsøkt med aloe vera. Hvis jeg ikke smører området (i "smilerynken" mellom nesen og munnen) på en stund blir huden helt utørket oppå det røde. Har også veldig tørr hud rundt nesen. Jeg må ofte dra av små uttørkede "flak" med pinsett. Det sto i et innlegg at det sopphindrende middelet Fungoral (reseptbelagt) kunne hjelpe dersom det er flasseksem, vil det si at Canesten også kan hjelpe? Eller er disse soppmidlene for forskjellige? Hva tror du, har lite lyst å gå til lege for en sånn filleting..

- Lille Ville -

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/138945-perioral-dermatitt-eller-flasseksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lille Ville

Det er vel ingen filleting om det plager deg. I første omgang kan du gå på apoteket og spørre om de har noe som hjelper. De er veldig flinke på apotekene nå så det hadde jeg gjort.

Mvh

Takk for svar! :) Jeg var hos lege, og hun sa dette var vanlig eksem som sannsynligvis skyldes kombinsjon av tørt/kaldt vær og sterke hudpleieprod. Hun sa jeg skulle kjøpe hydrokortison.Også på apoteket mente de det var det jeg trengte. Så jeg kjøpte hydrokortison i tillegg til en pleiende krem for sprukket, rød og irritert hud (A-Derma Dermalibour Cream) som jeg skulle bruke etter ferdig behandling med hydrokortisonen. Jeg har brukt hydrok. i to dager nå og er mye bedre heldigvis, utslettet er nesten borte vekk! :)

Kizza1365380506

Takk for svar! :) Jeg var hos lege, og hun sa dette var vanlig eksem som sannsynligvis skyldes kombinsjon av tørt/kaldt vær og sterke hudpleieprod. Hun sa jeg skulle kjøpe hydrokortison.Også på apoteket mente de det var det jeg trengte. Så jeg kjøpte hydrokortison i tillegg til en pleiende krem for sprukket, rød og irritert hud (A-Derma Dermalibour Cream) som jeg skulle bruke etter ferdig behandling med hydrokortisonen. Jeg har brukt hydrok. i to dager nå og er mye bedre heldigvis, utslettet er nesten borte vekk! :)

Supert, godt at det ikke var noe mer alvorlig. :o)

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...