Gå til innhold

Både borderline og bipolar ?


Gjest bipo/border

Anbefalte innlegg

Gjest bipo/border

Jeg mistenker at jeg har et snev av begge deler, er det noen som kan hjelpe meg å finne symptomene ?

Hva/hvordan er jeg hvis jeg har borderline ?

Og bipolar er jeg ganske sikker på at jeg har en light versjon av....

i perioder har jeg masse energi, er utadvendt, masse selvtillitt, glad i å shoppe, klarer å slanke meg, klarer alt liksom... og får lyst til å bytte partner, fordi han jeg har er så kjedelig....blir litt stormannsgal, blir glad i å feste, rastløs, veldig godt humør, men også utålmodig og aggresiv... ( noen ganger kan jeg bli så sint at jeg kaster ting, skriker, smeller i dører, osv. )

Så plutselig detter jeg ned og blir smådeppa, mister energi, tiltaksløs, kjeder meg mye, klarer ikke å slanke meg ( trenger/har lyst til å gå ned 5-6 kg), gidder ingenting og orker ingenting....blir mindre sosial, mister selvtillitt, spiser masse, legger på meg igjen de 2-3 kg som jeg klarte/rakk å gå ned ...

MEN, jeg ser ikke svart på hele tilværelsen, og jeg er som regel positiv til fremtiden.., men at jeg synes ting er kjedelig og dritt der og da.....

har kanskje et par ganger vært mer alvorlig deprimert, men da har det vært mer konkrete årsaker til det....

Jeg trenger ofte oppmerksomhet og tilbakemeldinger/anerkjennelse, jeg kjeder meg dersom jeg ikke får oppmerksomhet i sosiale sammenhenger....

Jeg fikk et volsomdt sinne etter jeg fikk tvillinger, som når er snart 2 år. spesielt i begynnelsen.... jeg har ikke klart å kontrollere meg ovenfor dem, altså har jeg vist mitt sinne, og det er ofte dem som trigger meg til å bli rasende.....

Så, jeg lurer på om dette kan være symptomer på at jeg har litt av begge deler ???

Anyone ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bipo/border

Vil også legge til at jeg har 4 søsken, og alle 4 har et voldsomt sinne og aggressiv oppførsel... i litt forskjellig grad....

vi har en forferdelig oppvekst, med fyll, vold og misshandling, jeg ble aldri direkte utsatt, men bodde jo der....

Våres mor var veldig ustabil den gangen, med sinnet sitt, men er rolig nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Vil også legge til at jeg har 4 søsken, og alle 4 har et voldsomt sinne og aggressiv oppførsel... i litt forskjellig grad....

vi har en forferdelig oppvekst, med fyll, vold og misshandling, jeg ble aldri direkte utsatt, men bodde jo der....

Våres mor var veldig ustabil den gangen, med sinnet sitt, men er rolig nå.....

Kan det kanskje ha litt med miljøet å gjøre også da? En slags blanding liksom. At du er bipolar og ikke har lært å styre sinnet ditt, altså kombi av dette.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Det du skriver her minner ingenting om emosjonell ustabilpersonlighetsforstyrrelse (Borderline)

Jeg synes det ligner en del på Borderline, type impulsiv.

Jeg har selv den diagnosen og kan kjenne meg godt igjen i beskrivelsen av aggressjon, sinne, raseri utbrudd,impulsiviteten i en del handlinger osv....

Håper likevel at NHD kan gi deg et bedre svar enn dette...

Lykke til videre!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipo/border

Jeg synes det ligner en del på Borderline, type impulsiv.

Jeg har selv den diagnosen og kan kjenne meg godt igjen i beskrivelsen av aggressjon, sinne, raseri utbrudd,impulsiviteten i en del handlinger osv....

Håper likevel at NHD kan gi deg et bedre svar enn dette...

Lykke til videre!

Mvh

Hei, og takk for svar :-)

Jeg kunne tenke meg å høre mer om dine symptomer og reaksjoner...

kunne du skrive mer til meg :-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...