Gå til innhold

Er dette riktige prosedyrer hos psykologen ?


Gjest synes det virker litt rart...

Anbefalte innlegg

Gjest synes det virker litt rart...

Hei

Går til psykolog, og jeg betaler kun egenandel på kr 245,- pr gang fremt il frikort.

Ting nr 1 jeg lurer på:

hvis jeg ikke avbestiller timen minst 1 uke i forveien så må jeg betale full pris, altså kr 333,- ( ca), selv om jeg har fått frikort.

2: Dersom han er forsinket med timen før meg, så går det utover meg, altså sist jeg var der kom jeg ikke inn før 12 over 14, ( timen begynner 14) , men jeg måtte allikevel avslutte til vanlig tid, altså 14:50... synes også dette var litt rart...

Er disse prosedyrene vanlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har bare erfaring med 2 psykologer. Ingen av dem har forlangt 1 ukes varsel, det har holdt med et døgn, ellers må jeg betale.

Begge har holdt timene. Det vil si at jeg har kommet inn temmelig presis. Om dette er noe som stadig gjentar seg, ville jeg tatt det opp med psykologen.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sånn er det

Jeg har opplevd det samme som deg. Var på sykehuset i tre uker og fikk beskjed om at hvis hun ikke fant noen andre som kunne overta timen, måtte jeg betale. Og hun fikk vite det en mnd i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Hadde en fysioterapeut som alltid var for sent ute, 10-15 minutter, men likevel sluttet vi til samme tid, og jeg betalte full pris. Jeg sa ikke i fra, og det angrer jeg på. Psykologen din har et ansvar for å holde tiden. Du har rett til å få en hel time.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vanlig praksis

Jevnlige forsinkelser er en uting. Men at også psykologer enkelte ganger kan bli forsinket er rimelig. I såfall er det en fordel av de beklager dette i begynnelsen av timen og presiserer hvorvidt dere allikevel kan ha en time av normal varighet eller om dere må avslutte på det tidspunktet timen skulle vært avsluttet.

I mange tilfeller kan det være fornuftig å slutte av på det vanlige tidspunktet. I motsatt fall kan det bli mange avtaler i løpet av dagen som er vanskelig å holde (telefontid, andre timeavtaler mm).

Mht betaling av avbestilte timer er dette ikke uvanlig. Det hjelper ikke at du har frikort fordi behandleren din ikke kan sende regning til trygdekontoret for timer du ikke har møtt til. De fleste behandlere vil imidlertid avstå fra å ta betaling dersom de får brukt timen på en annen pasient, noe som ikke alltid er så enkelt dersom behandleren kun har faste pasienter som kommer til faste timeavtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avbestilling en uke i forveien synes jeg virker helt urimelig. Man kan jo plutselig bli syk. Kan det være lov? Et døgn i forveien, eller en virkedag før, er vanlig og rimelig synes jeg. Da har behandleren en mulighet til å få fyllt opp boken.

Hvis en lege eller behandler er forsinket skyldes det som oftes at det har oppstått noe akutt. Jeg synes da det er helt greit å vente eller bli avspist med noe kortere tid. En annen gang kunne det være jeg som hadde et akutt behov.

Hvis det derimot ble en vane, ville jeg tatt det opp.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...