Gå til innhold

kameraten min tok 4 pinex forte!!!! hva kan skje???


Gjest hjelpsomm

Anbefalte innlegg

Gjest hjelpsomm

En venn av meg tok 4 pinex forte i går kveld, bare fordi han syns det var kult å bli så sløv som han sa. Er ikke dette en overdose og veldig farlig?? Han sovna selvfølgelig, jeg ble livredd! Har ikke hørt annet enn at han er ok idag men likevel da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva som kunne skjedd.

Vet du, hvis noe tilsvarende skulle skje igjen, synes jeg du skal ringe legevakta og forklare situasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke å anbefale men jeg tror ikke det er spesielt farlig. Paraceptamol går på leveren men et engangstilfelle med 4 piller er nok ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 22 59 13 00

Det er ikke spesielt mye, men dersom du er bekymret over legemiddelinntak kan du forhøre giftinformasjons-sentralen på tlf 22 59 13 00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Jeg vet ikke hva som kunne skjedd.

Vet du, hvis noe tilsvarende skulle skje igjen, synes jeg du skal ringe legevakta og forklare situasjonen!

Det er ikke farlig, og jeg tror neppe du behøver å bekymre deg med mindre den det gjelder har blandet 4 pf med andre medisiner eller alkohol.

En annen sak er at det er lite sunt å drive på sånn. Men jeg tror man skal ta en del mer før det blir en farlig dose. Det står sikkert noe om hvor mye som er giftig dose på felleskatalogen.no

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...