Gå til innhold

underlivsundersøkelse


jostedalsrypa

Anbefalte innlegg

jostedalsrypa

Tillegg til sp. av 27.07.

Beklager mangel på opplysninger.

Jeg er 54 år, og vet ikke om jeg er i overgangsalderen eller ei. Har litt probl. med hetetokter, men vet ikke om det er varmen, eller at jeg er overvektig.

Har brukt Ovesterin krem i minst 10 år, så der var det "veldig flott". Stressinkontinens. Det er akkurat når prøven blir tatt det er vondt, i det lille som er igjen av livmorhalsen. Og fordi det er så lite igjen, blir det litt "skraping" for å få nok til prøven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til jostedalsrypa

Hvis livmorhalsen står igjen er det viktig å ta prøve hvert 3. år til du er 70 år. Ultralyd kan ikke erstatte denne prøven. Noen ganger kan man sette lokalbedøvelse på livmorhalsen, men det er ikke vanlig ved 'celleprøve'. Snakk med legen om det.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jostedalsrypa

Svar til jostedalsrypa

Hvis livmorhalsen står igjen er det viktig å ta prøve hvert 3. år til du er 70 år. Ultralyd kan ikke erstatte denne prøven. Noen ganger kan man sette lokalbedøvelse på livmorhalsen, men det er ikke vanlig ved 'celleprøve'. Snakk med legen om det.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Takk for svaret. Da tar jeg neste undersøkelse om 3 år, og snakker nermere med legen om eventuell bedøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...