Gå til innhold

Bytte terapeut


Gjest pomona

Anbefalte innlegg

Gjest pomona

Jeg har i mange år gått til en privat psykolog. Det hastet med å komme inn til behandling, og da jeg trengte det var det 6-12 mnd ventetid hos det offentlige. Det sier seg vel selv at jeg har båret kostnadene for behandlingen selv, og det har vært kostbart. Jeg går i tillegg til psyk.motorisk behandl. Alt i alt 600 kr i uka. Jeg er 50% arbeidsufør. Nå skal psyk sette opp prisen. Jeg vil nå få 800 kr i uka i utgifter. Er fornøyd med terapien og vil nødig bytte siden det har vært en lang prosess i fht gjennomgang av overgrep, fam.sit osv. Men det er trangt for en småbarnsfamilie... Noen som har erfaring med å bytte teraput? Må en rippe opp alt igjen? Har jeg krav på støtte for å fortsette hos den private? Hvor mye må jeg evt betale hos en offentlig? Taper penger på at jeg ikke kan jobbe fullt, får ikke sykepenger ved langvarig fravær. Føler at jeg blir avspist i begge ender. Urettferdig altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Saigon

Jeg har hatt en del psykologer opp igjennom tiden og hver gang jeg har fått ny behandler må jeg begynne på nytt på et vis. Det er veldig slitsomt og det tærer på. En annen ting som er tungt ved å begynne hos ny behandler er at man må bli kjent med et helt nytt menneske. Man må finne ut om denne personen er til å stole på osv.

Så lenge denne private psykologen du nå går til ikke har noe avtale med trygdekontoret vil du ikke få noe dekt.

Hos en offentlig psykolog eller hos en psykolog med avtale betaler man 245,-kr pr time fram til man har nådd frikortgrensen som i år er på 1550,-kr. Når man har betalt så mye til lege/psykolog/medisiner på blåresept så går man til trygdekontoret og får frikort. Dermed får man psykolog/lege/medisiner på blåresept gratis ut kalenderåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over egenandel 2. Les om det på trygdeetatens sider. Det kan hende psyk.motorisk fysioterapi går under den slik at når du når taket behøver du ikke betale resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Jeg har hatt en del psykologer opp igjennom tiden og hver gang jeg har fått ny behandler må jeg begynne på nytt på et vis. Det er veldig slitsomt og det tærer på. En annen ting som er tungt ved å begynne hos ny behandler er at man må bli kjent med et helt nytt menneske. Man må finne ut om denne personen er til å stole på osv.

Så lenge denne private psykologen du nå går til ikke har noe avtale med trygdekontoret vil du ikke få noe dekt.

Hos en offentlig psykolog eller hos en psykolog med avtale betaler man 245,-kr pr time fram til man har nådd frikortgrensen som i år er på 1550,-kr. Når man har betalt så mye til lege/psykolog/medisiner på blåresept så går man til trygdekontoret og får frikort. Dermed får man psykolog/lege/medisiner på blåresept gratis ut kalenderåret.

Jeg gikk til en psykiater en god stund og var veldig fornøyd med han.Så flyttet han og jeg måtte til min store fortvilelse skifte terapeut. I begynnelsen synes jeg det var vanskelig, men etterhvert ser jeg også at det har hatt sine fordeler. Alle terapeuter er forskjellige og den nye terapeuten min tilfører meg ting som den gamle ikke gjorde. Jeg tror heller ikke at prosessen min stoppet opp, selv om det kanskje føltes slik i begynnelsen.Hopp i det. Fungerer det ikke kan du sikkert få en avtale med din nåværende terapeut om å komme tilbake til ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har selv prøvd det

Jeg har hatt en del psykologer opp igjennom tiden og hver gang jeg har fått ny behandler må jeg begynne på nytt på et vis. Det er veldig slitsomt og det tærer på. En annen ting som er tungt ved å begynne hos ny behandler er at man må bli kjent med et helt nytt menneske. Man må finne ut om denne personen er til å stole på osv.

Så lenge denne private psykologen du nå går til ikke har noe avtale med trygdekontoret vil du ikke få noe dekt.

Hos en offentlig psykolog eller hos en psykolog med avtale betaler man 245,-kr pr time fram til man har nådd frikortgrensen som i år er på 1550,-kr. Når man har betalt så mye til lege/psykolog/medisiner på blåresept så går man til trygdekontoret og får frikort. Dermed får man psykolog/lege/medisiner på blåresept gratis ut kalenderåret.

Psykomotorisk behandling går under egenandelstak 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...