Gå til innhold

Bivirkning, Remeron


Gjest Maida21

Anbefalte innlegg

Gjest Maida21

Hei

Noen Remeronbrukere der ute? Det klør veldig i tennene mine. Jeg tror det kan skyldes Remeron. Har noen opplevd denne bivirkningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jake1365380469

Hmm. Ikke opplevd det selv. Tror ikke det står noe om det i felleskatalogen/pakningsvedlegget. Har du lest hva det står om bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maida21

Hmm. Ikke opplevd det selv. Tror ikke det står noe om det i felleskatalogen/pakningsvedlegget. Har du lest hva det står om bivirkninger?

Det står ikke noe om det... Har du problem med at du er konstant sulten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Det står ikke noe om det... Har du problem med at du er konstant sulten?

Hei!

Sorry, glemte svare...

Ja, jeg ble skrubbsulten da jeg begynte på remeron. Det roet seg litt etterhvert.

Grunnen til at dette skjer, er at følerne våre for sult, blir påvirket, altså føler man seg mer sulten enn man egentlig er.

Dette resulterer i at man spiser mer, og ofte dermed vektøkning.

Psykiateren min har rådet meg til å spise sakte, og selvfølgelig korrekt mat.

Hvor stor dose remeron bruker du, og hvorfor har du fått akkurat denne medisinen?

Bruker du evt. også annen medisin?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maida21

Hei!

Sorry, glemte svare...

Ja, jeg ble skrubbsulten da jeg begynte på remeron. Det roet seg litt etterhvert.

Grunnen til at dette skjer, er at følerne våre for sult, blir påvirket, altså føler man seg mer sulten enn man egentlig er.

Dette resulterer i at man spiser mer, og ofte dermed vektøkning.

Psykiateren min har rådet meg til å spise sakte, og selvfølgelig korrekt mat.

Hvor stor dose remeron bruker du, og hvorfor har du fått akkurat denne medisinen?

Bruker du evt. også annen medisin?

Mvh

Hei

Jeg har fått den mot depresjon og søvnproblemer. Lurer på å seponere pga. konstant sultfølelse, men vet ikke om det er så smart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Hei

Jeg har fått den mot depresjon og søvnproblemer. Lurer på å seponere pga. konstant sultfølelse, men vet ikke om det er så smart...

Da må du i tilfelle prate med legen din.

Mht søvnproblemer virker den bra (for meg i hvert fall)

Blir søvnig rett etter at jeg har tatt den. Bruker nå bare 1/2 tabl (ca.7.5mg) Det holder.

Bruker en stor dose efexor som "hovedmedisin" mot depresjonen.

Kanskje du burde prøve en annen medisin som ikke påvirker sulten. F.eks cipralex, zoloft osv...

Hvor mye remeron bruker du?

Etter min erfaring er det ikke store dosen som skal til for å få sove godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maida21

Da må du i tilfelle prate med legen din.

Mht søvnproblemer virker den bra (for meg i hvert fall)

Blir søvnig rett etter at jeg har tatt den. Bruker nå bare 1/2 tabl (ca.7.5mg) Det holder.

Bruker en stor dose efexor som "hovedmedisin" mot depresjonen.

Kanskje du burde prøve en annen medisin som ikke påvirker sulten. F.eks cipralex, zoloft osv...

Hvor mye remeron bruker du?

Etter min erfaring er det ikke store dosen som skal til for å få sove godt...

Jeg bruker 30 mg daglig. Tror det er det som må til når depresjon er inne i bildet. Funker kjempebra på søvnproblemer. Er ikke helt sikker på om jeg tør å slutte pga. en fillete bivirkning. SSRI funker ikke bra på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Jeg bruker 30 mg daglig. Tror det er det som må til når depresjon er inne i bildet. Funker kjempebra på søvnproblemer. Er ikke helt sikker på om jeg tør å slutte pga. en fillete bivirkning. SSRI funker ikke bra på meg.

Du må nok diskutere dette med noen som har peiling. Og ta i betrakning hva du føler for selv.

Men remeron er dessverre kjent for å kunne påvirke vekten betraktelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maida21

Du må nok diskutere dette med noen som har peiling. Og ta i betrakning hva du føler for selv.

Men remeron er dessverre kjent for å kunne påvirke vekten betraktelig.....

Ja, jeg har gått opp ca. 10 kilo. Har du gått opp noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Ja, jeg har gått opp ca. 10 kilo. Har du gått opp noe?

jepp! Ca 10-12 kilo.

Har lagt inn mere fettforbrennende aktiviteter i treningsopplegget mitt nå, og skjerpet kosten betraktelig!

Det er viktig å spise hyppig, men korrekt. Ikke småspise på søtsaker o.l. Jeg skal ned i vekt nå!

Lykke til, håper det ordner seg for deg. Både mht bivirkningene og effekten av medisinen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...