Gå til innhold

psykiatrisk sykepleier


Gjest zz

Anbefalte innlegg

Jeg er bipolar 1. og går i behandling til en psykiatrisk sykepleier. Jeg liker henne godt jeg, så jeg skal ikke klage... men er det vanlig å få en sykepleier som behandler? (i forhold til denne lidelsen). Tidligere har jeg hatt kontakt med psykiatere og psykologer.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jegbarelurer

Er du fornøyd,er vel det det viktigste eller?

Hu er ikke bare en sykepleier,men har jo mere utdanning innenfor feltet psykratrien....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stå på krava

Du har krav på regelmessig oppfølging av psykiater når du har en så alvorlig lidelse som bipolar 1.

Ikke nødvendigvis en gang pr uke..men jevnlig pga medisinering osv. Noe en psyk. psykepleier ikke kan skrive ut. Men det er jo mulig hun rådfører seg med en ved krise? Du hører vel til et DPS regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fornøyd,er vel det det viktigste eller?

Hu er ikke bare en sykepleier,men har jo mere utdanning innenfor feltet psykratrien....

Jo, jeg er fornøyd og klager ikke! Jeg bare ble litt overrasket da jeg fikk høre at hun var psy. sykepleier, jeg trodde egentlig hun var psykolog. Heldigvis har hun ganske bra peiling på medisiner, selv om hun ikke kan skrive dem ut selv.

Jeg bare lurer jeg også... på hva som er vanlig... ikke no mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har krav på regelmessig oppfølging av psykiater når du har en så alvorlig lidelse som bipolar 1.

Ikke nødvendigvis en gang pr uke..men jevnlig pga medisinering osv. Noe en psyk. psykepleier ikke kan skrive ut. Men det er jo mulig hun rådfører seg med en ved krise? Du hører vel til et DPS regner jeg med.

Joda, hun tilhører en DPS. Og det finnes leger der.

Lurer mest bare på om hva som er vanlig... når det gjelder type behandler og bipolar 1.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har schizoaffektiv lidelse, altså litt av bipolar og litt av schizofreni. Den jeg prater med til vanlig er psyk. sykepleier så har jeg timer hos psykiater for oppfølging av medisinering. Fungerer bra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest stå på krava

Joda, hun tilhører en DPS. Og det finnes leger der.

Lurer mest bare på om hva som er vanlig... når det gjelder type behandler og bipolar 1.

:)

Selv går jeg til psykiater på DPS en gang pr uke..fikk velge selv hvor ofte jeg ville gå. Men jeg sliter med sf og pf i tillegg til bipolar lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...