Gå til innhold

Plutselig vektøkning, vondt i magen

Anbefalte innlegg

undrerinnen

Jeg er ei 21 år gammel jente som i løpet av en periode på 3 mndr har gått opp 10 kg i vekt. Jeg har ikke spist mer enn vanlig, såvidt jeg selv ser. Jeg er også aktiv, går på skole, jobber og trener innimellom. Jeg er 154 cm høy og veier nå 64 kg. Har t.o.m begynt å snorke etter dette! :(

Jeg lurer på hva som kan være årsaken til denne plutselige vektøkningen? Har også oppdaget at d virker som om jeg har mye vann i kroppen, får lett dype merker etter sokkekantene o.l. Har mye vondt i magen + kvalme. Noen som har peiling på hva dette kan være for noe??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139228-plutselig-vekt%C3%B8kning-vondt-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv vært innom den tanken, men jeg har regelmessig menstruasjon + har tatt test, så da er vel det utelukket.

Har selv hatt vont i magen og vert kvalm over en lengre periode. Har også godt opp mange kilo i tillegg til at det føles som at jeg har mye vann i kroppen. Det kjennes også ut som jeg er sulten rett etter at jeg har spist.

Jeg nevnte dette for ei venninne. Hun mente at dette er tegn på magekatar. Har bestilt time hos legen, og det bør vel kanskje du også gjøre.

Du får uansett ha lykke til. Det er sikkert ikke noe allvorlig.

Hilsen Kristin

Annonse

Kizza1365380506

Har selv vært innom den tanken, men jeg har regelmessig menstruasjon + har tatt test, så da er vel det utelukket.

Dersom du har tatt test nå nettopp er det nok utelukket ja. Dersom det er vann i kroppen du har, kan du kjøpe vanndrivende te på helsekostforretning. Det smaker ikke særlig godt men du vil iallefall merke om du går ned i vekt av det.

Men du bør kanskje bestille time hos lege allikevel, sånn bare for sikkerhetsskyld. Slik at du får tatt noen blodprøver og utelukke om det er andre ting. Kan jo også være stoffskifte.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...