Gå til innhold

Valg av AD??


Gjest vifi

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med depresjoner i flere aar, og har i det siste igjen innsett behovet for medisinering mens jeg venter paa kognitiv behandling.

Tidligere har jeg brukt zoloft og remeron, men foelte at bivirkningen ble for store. Zoloft gjorde meg rastloes og jeg fikk stoerre konsentrasjons problemer. Paa remeron ble jeg apatisk og overspiste kraftig.

Finnes det antidepressiva som ikke gjoer deg soevnig og ikke flater ut humoeret? Jeg har veldig store humoer svingninger gjennom hele dagen, og foeler at det er eneste maate og faa noe gjort paa, uten svingningen klarer jeg rett og slett ikke og studerer. Finnes det noen AD som kan minske svingningene men samtidig ikke gjoere humoeret mitt helt flatt og apatisk??

Setter veldig pris paa svar, da jeg er svaert raadvill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om Aurorix gjør alt du spør om, men det er i alle fall et AD (ikke-SSRI) som ikke har bivirkninger som vektøkning eller seksuelle problemer. NHD har anbefalt Aurorix her ved en del anledninger, særlig når faren for vektøkning er svært uønsket. Søk evt. etter Aurorix her på DOL,og la det være krysset av for svar fra fagperson. Han mener man oftest må opp i doser på 600-900 mg, tidligere ble det anbefalt lavere doser, som gjorde at mange ga opp Aurorix pga for dårlig/ingen virkning.

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave kan du lese mer (skriv aurorix i søkefeltet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om Aurorix gjør alt du spør om, men det er i alle fall et AD (ikke-SSRI) som ikke har bivirkninger som vektøkning eller seksuelle problemer. NHD har anbefalt Aurorix her ved en del anledninger, særlig når faren for vektøkning er svært uønsket. Søk evt. etter Aurorix her på DOL,og la det være krysset av for svar fra fagperson. Han mener man oftest må opp i doser på 600-900 mg, tidligere ble det anbefalt lavere doser, som gjorde at mange ga opp Aurorix pga for dårlig/ingen virkning.

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave kan du lese mer (skriv aurorix i søkefeltet).

På meg virker Aurorix veldig godt på økt søvnbehov, konstant tretthet, konsentrasjonsvansker, energiløshet o.l., og litt mindre effekt på de "psykiske" symptomene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Jeg er veldig fornøyd med Cipralex. Føler at jeg ikke blir avflatet i følelseslivet, og heller ikke lagt på meg. Synes det har lite bivirkninger generellt på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest labamba

Lamictal kan være et godt valg om du svinger mye gjennom dagen. Det er opprinnelig en epilepsimedisin som nå brukes mot tilstander der man svinger mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...