Gå til innhold

Svært sterke hodesmerter

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har siste 6-7 årene hatt en helt ubeskrivelig hodepine. Dette kom "over natten" og har hatt det siden.

Smerten sitter inne i øyehulen, akkurat som om noen klemmer på muskalturen. Jeg har det både på høyre og venstre øye, men bare på ett av gangen.

Har tatt både CT, MR og snakket med 2 nevrologer. Det er ingenting galt med meg, men plages altså ukentlig av smerter som gjør at jeg av og til gråter av smerte.

Har brukt Paralgin Forte stort sett hele perioden, og det fungerer kjempebra - 45 minutter og all smerte er borte. Har forsøkt alle mulige andre medisiner uten hell.

Paralgin Forte er en stigmatiserende medisin og jeg plages hver gang jeg ringer legen for å få nye tabletter. Han er imidlertid forståelsesfull, så det er mer at jeg føler på det.

Tablettene gjør at jeg lever et normalt liv, men det plager meg at jeg bruker en så omtalt medisin. Satt litt på spissen - jeg plages mer av at andre skal få vite at jeg bruker Paralgin Forte enn det at jeg faktisk bruker de.

Hva gjør jeg?

mvh

Runen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13925-sv%C3%A6rt-sterke-hodesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hva er prisen for å få "god samvittighet"? Hvis livet stopper opp på grunn av smertene hva ville det føre til. Jeg har et noe tilsvarende problem som deg. Selv om jeg kanskje kunnet få sykemelding eller redusert stilling (noe som jeg ikke ønsker), så har jeg vanskelig for å se at jeg skulle få en "pappavikar" når jeg må trekke ned rullegardinet lørdag formiddag (min eldste datter på 11 kerver en del ekstra på grunn av funksjonshemning/CP)

Så lenge du har EN fast lege som behandler deg med forståelse og respekt, så syntes jeg du skulle diskutere også dette aspektet med han. Ellers tror jeg at hvis Paralgin Forte blir brukt som eneste middel for å lindre smerter, og kun foreskrives av EN lege er du relativt trygg, og BØR ha god samvittighet.

Paralgin Forte har dessverre ev viss "gateverdi" ,men dette forhindrer ikke at det er et effektivt smrtestillende middel. Det er altså som det er med så mange ting, de kan brukes og de kan misbrukes.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...