Gå til innhold

Skeiv fordeling av blodlegemer

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Jeg var syk med Cytomegalovirus-infeksjon i september 2003 (brorvirus til kyssesyken), og har helt siden jeg ble "frisk" slitt vanvittig. Jeg har vært trøtt, sliten, dårlig og etter hvert følt meg deprimert oxo. Jeg ble friskmeldt bare 3-4 uker siden jeg ble syk og følte meg da også bra, men et par uker seinere ble jeg syk igjen. Jeg hadde forkjølelseslignende symptomer, hosta mye, men var ikke så veldig syk. det verste var at jeg følte meg fullstendig ødelagt og kom meg ikke opp av senga før 1 mnd seinere (november). Helt siden den tid har jeg gått og mangla overskudd og følt meg forferdelig :( jeg har gått til 3 forskjellige leger, men de har bare sett på prøver og sagt at alt er bra, at jeg måtte bare ta tia til hjelp fordi man kunne være sliten etter en sånn infeksjon. Endelig kom jeg meg til spesialist og han fant ut at jeg hadde skeiv fordeling av blodlegemer... Jeg mangler visst litt av de som utgjør forsvaret i kroppen. jeg har fått ny time om 2 uker for å følge opp dette med nye prøver. Men det jeg lurer på er om det er noen som kan hjelpe meg her... Hva vil dette si egentlig? Fikser det seg selv? Er det derfor jeg er så utrolig sliten hele tida? :( Hvis jeg drikker litt alkohol så blir jeg helt kake i lang tid etterpå. Jeg er så usikker på hva som egentlig feiler meg, og hvor lenge jeg må gå sånn... jeg blir så glad når jeg har litt energi og kan finne på noe med venner, men jeg vet jeg må betale for det etterpå. blir helt knekt etter jeg har gjort noe. håper noen kan litt om dette, og har noen råd...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139260-skeiv-fordeling-av-blodlegemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Cytomegalo-virus-infeksjon kan likne på kyssesyken. Leveren kan bli litt innvolvert. man bør derfor være forsiktig med alkohol samt Paracet. Man skal ha mest mulig hvile. De fleste blir bra innen 2-3 måneder. skjev fordelig av blodceller betyr oftest bare at man kan skille virus- fra bakterie-infeksjon. Men det er bra at du skal til kontroll. Du bør snakke litt åpent om slitenheten; og du bør selvfølgelig evt. vurdere om du kan være deprimert også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...