Gå til innhold

Tenåringen min har det vondt


Gjest Bare mamma

Anbefalte innlegg

Gjest Bare mamma

Har ei jente på 15 år som er veldig ustabil. I perioder er hun "utmeldt", stille og deprimert. Jeg forstår at det da foregår mye destruktivt i henne, men hun vil ikke snakke om det. Hun er passiv og lite sosial, med ekstremt dårlig selvbilde. Nå er det kommet så langt at hun skader seg selv, dvs. hun risper og skjærer seg på armer og ben.

Jeg er veldig klar over at hun trenger hjelp, men må ha noen råd om hvordan jeg kan skaffe henne effektiv hjelp rimelig fort. Føler at hun faller mellom stoler i systemet. Kan legen på forumet her hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

Dette hørtes ikke bra ut. Hvorfor "faller hun mellom to stoler" som du skriver? Har dere vært hos lege? Det burde ikke være problem å få henvisning til psykolog eller andre som kan hjelpe.

Helsesøster kan kanskje også være den rette å kontakte, de har nok mye erfaring med slikt samt vet de hvilke instanser du kan henvende deg til for å få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...