Gå til innhold

legen, redd for å stoppe opp....


Gjest Flytende vrakgods

Anbefalte innlegg

Gjest Flytende vrakgods

Har lenge vært plaget av destruktive tanker. Vi snakker om mange år og der jeg har utviklet mine egne måter å takle dette på. Jeg kjenner nok til enkelte årsaker og da også mulige behandlinger.

Dersom jeg hele tiden har noe å holde på med går det helt greit. Da holder jeg tanker på avstand og selvsestruktive tanker blir ikke så dominerende. Jeg har flyttet til 11 forskjellige steder de siste 9 år, da i hovedsak i utlandet. Har også flyttet en del innad på hvert sted og blir sjeldent mer enn 2-3 mnd på et sted. De gangene jeg har stoppet opp mer enn et halvår går det så langt at jeg er redd for hva jeg er istand til å gjøre.

Har et par ganger oppsøkt psykiater og da har rådene i hovedsak vært relatert gruppeterapi etc. (ettersom noen av plagene er relatert redsel for å skape nære relasjoner til andre mennesker) Problemet når man flytter ofte er at man aldri får anledning til å starte noen former for terapi. I fjor ventet jeg til sammen i et halv år, men da ble det så kritisk at jeg måtte komme meg videre igjen.

Spørsmålet mitt er kort og greit om du har andre gode råd å komme med. Finnes det eventuelt behandlingsopplegg jeg kan gjennomføre selv? Gruppeterapi man kan oppsøke uten å måtte vente måneder i kø? Sist tok det 2 mnd. før jeg fikk legetime, 1 mnd. før jeg fikk time hos psykiater og ventet i enda 3 mnd. på behandling uten at det skjedde noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...