Ung og sliten Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Hei dere. Jeg er en ung kar på 30 år som sliter med en del senskader etter et hardt liv på rus. Rusa meg nesten daglig i 12-13år(Jeg har vært en prøvekanin på alle de nye narkotikaene: ekstacy, ghb,Jeg orker ikke å remse opp alle stoffene her, men kan si som så at jeg rusa meg på allt utenom heroin. Jeg var også kjent for å ta den litt langt ut d.v.s skulle alltid ta mest. Dette gjelder også lsd og slike psykadeliske stoffer. Dette er jeg i dag ikke noe stolt av og man kan trygt si at jeg sitter med skjegget i postkassa). Jeg har nå vært rusfri i 5 år. Jeg har hepatitt C og sliter med å komme meg igjennom dagene. Går regelmessig til sykehuset for å måle alat. Ligger for lavt til å få behandling, men for høyt til å være frisk. Verdiene varierer mellom 60- 150 alat. Har de typiske bivirkningene som hepatitt C gir, men mest ille er slappheten, Jeg er såååå slapp. Det er en tilstand som en zombie. Jeg går på skole og den krever at jeg har en skjerpet konsentrasjon, men jeg har vanskelig med å følge med i undervisningen. Slappheten går igjen utover konsentrasjonen. Mine øyne føles som sandpapir.Kan også nevne at jeg har tidvis depresjoner og føler meg utilpass i rom med mange mennesker. Mitt tidligere rus misbruk har nok satt sine spor. Det er for meg umulig, og kansje meningsløst og prøve og finne ut hva som gjorde hva med meg og mitt sinn, men jeg er en kar som ikke vil gi opp og nekter å godta denne dårlige livsituasjonen. Jeg vil og ønsker å bli bedre. Men det er ikke så mye hjelp å få av min fastlege. Ingen har innteresse eller forståelse for situasjonen min da den til syvende og sist er selvforskylt. Kan også nevne at jeg ikke går på noen som helst form for medikamenter.Jeg ønsker å få noen tips om det finnes noen form for medikamenter som kan hjelpe meg med å bli mer våken og øker konsentrasjonen?(høres ut som en drømmepille) Finnes det noe slik som kunne hjelpe meg i min situasjon? Jeg er åpne for alle typer forslag, både medikamenter og andre alternativer.Kan til slutt nevne at jeg i dag fikk utskrevet Vallergan av min lege.Tror du/dere at dette, vil hjelpe meg?Jeg skal ha eksamen om 2 måneder og må våkne før den tid.Har andre samme problemer/erfaring som meg her? Jeg deler gjerne mine erfaringer videre når det gjelder min situasjon. Bare skriv til meg så svarer jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/139355-hepatitt-c-slapphet-og-deprisjoner-rusfri/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.