Gå til innhold

Litt pjusken


Gjest finnguala

Anbefalte innlegg

Gjest finnguala

Føler meg syk på en måte. Klarer ikke forklare hvordan. Savner gruppa mi da. Disse ukene jeg har praksis kan jeg ikke være med på den.

Jeg har en klump i magen og en bitende nervøsitet. Og en tristhet. Kanskje kommer det av skammen. Trangen til å vise meg selv og å være tydelig, samtidig som jeg kan ikke, på grunn av skammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :-)

Innlegget du skrev om skam var svært godt, synes jeg. Tror at din evne til å verbalisere følelsen kan hjelpe deg til gradvis å bli kvitt skamfølelsen.

Har du noen å snakke med for tiden - og har du fått ny fastlege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finnguala

Hei :-)

Innlegget du skrev om skam var svært godt, synes jeg. Tror at din evne til å verbalisere følelsen kan hjelpe deg til gradvis å bli kvitt skamfølelsen.

Har du noen å snakke med for tiden - og har du fått ny fastlege?

Hei :-)

Var med den nye fastlegen i går. Han virket forståelsesfull, men sikkert den effektive lege-sorten. Avtalte at jeg skal komme tilbake om en måned.

Gruppeterapeutene ringer meg et par ganger i uka for å høre hvordan det går. De har også ordnet med samtale med psykiater som skal sette sammen psykoterapi-gruppe. Skal kanskje begynne der til våren eller høsten.

Har fortrengt skammen lenge og nå har den kommet opp i dagen. Men har snakket med gruppeterapeuten om det, og etterhvert som jeg verbaliserer så kvitter jeg liksom meg med det.

Ikke helt, for enkelte ganger er den skammen der like fullt, men siden jeg begynte å prate om det, så har jeg også hatt timer hvor jeg har vært tydelig, utdadvendt og med selvtillit.

Tror det går rette veien.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Var med den nye fastlegen i går. Han virket forståelsesfull, men sikkert den effektive lege-sorten. Avtalte at jeg skal komme tilbake om en måned.

Gruppeterapeutene ringer meg et par ganger i uka for å høre hvordan det går. De har også ordnet med samtale med psykiater som skal sette sammen psykoterapi-gruppe. Skal kanskje begynne der til våren eller høsten.

Har fortrengt skammen lenge og nå har den kommet opp i dagen. Men har snakket med gruppeterapeuten om det, og etterhvert som jeg verbaliserer så kvitter jeg liksom meg med det.

Ikke helt, for enkelte ganger er den skammen der like fullt, men siden jeg begynte å prate om det, så har jeg også hatt timer hvor jeg har vært tydelig, utdadvendt og med selvtillit.

Tror det går rette veien.

MVH

Godt å høre at du er mer optimistisk nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finnguala

Godt å høre at du er mer optimistisk nå :-)

..Og i går fikk jeg skryt av veilederen min, jippi :-)

Og så har jeg tatt mot til meg og bestilt fly til Oslo og til Spania i sommer :-)

..Og ute er det stålende vær, og ting ordner seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...