Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min kone har i mange år hatt problemer med periodisk sterke hodesmerter i bakhodet, nærmest migrene-lignende. Når det står på som værst tåler hun ikke lys og hun kaster opp. Ligger som regel rett ut ute av stand til å bevege seg. Hun har vært igjennom utallige undersøkelse for å finne ut hva dette kunne være. Hun har også prøvd forskjellige alternativ medisin behandlinger, uten nevneværdig hjelp. Når "anfallene" kommer varer de som regel i 1 1/2 dag. Dette har hun værtplaget av hele livet.Hun er nå 40 år gammel. For to uker siden gikk hun til optiker for å sjekke øynene. Optikeren spurte henne om hun hadde vært plaget av hodepine o.l. siden barnsben, fordi hun var noe han kalte overlangsynt. Hun bekreftet selvfølgelig dette. videre undersøkelse ble gjort, og i dag har briller kommet på. Mitt spørsmål er: Kan det virkelig være mulig at det er p.g.a. Hypermetropi at hun har vert så plaget?? Jeg er som forståelig litt redd for at min kone nå skal sette all sin lit til dette og få en skikkelig nedtur som så mange ganger før.

Jeg håper det finnes noen svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/139391-hodepine-som-f%C3%B8lge-av-hypermetropi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Stiller meg tvilende til at alle anfallene hennes kan skyldes overlangsynthet, men det kan nok bidra litt. Det er kjent at svært mange migrene-pasienter også har depresjon; disse sykdommene vil forværre hverandre. Vil foreslå en skikkelig hodepine-utredning. Det finnes en egen migrene/hodepine-klinikk på Sjølyst i Oslo. Vanlig migrene skal kunne behandles,enten ved forebyggende eller anfalls-medisin. Noen har svært god hjelp av antidepressiva; Johannesut kan være verdt å prøve. Denne bør ikke kombineres med endel andre medisiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...