Gå til innhold

aurorix, igjen


Gjest cerruti 1881

Anbefalte innlegg

Gjest cerruti 1881

Hei!

Pga ulike årsaker, har jeg dessverre blitt "overlatt" til meg selv i snart 2mnd.(ja, jeg er helt avhengig av psykiateren min...) I denne perioden har jeg brukt 600mg aurorix. Dvs skulle brukt... Etter 3 uker med usedvanlige søvnforstyrrelser og annet plukk , trappet jeg selv ned til 300mg med mål å kutte de ut helt. Dog ville fastlegen min at jeg skulle gå opp til 900mg, for da se an virkningen.(fortalte at dette var planen til psykiateren min, som altså nå ikke vet hvordan det går)

Kan virkeligheten forandres så drastisk ved å øke dosen? Er livredd for å bli i samme form igjen som jeg var da jeg brukte 600mg. Samboeren min kreve at jeg kuttet tbl helt ut. Men er samtidig redd for å virke lite samarbeidsvillig overfor fastlege og psykiater...

Hva gjør jeg - slutte eller trappe opp???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du fått foretatt en serumkonsentrasjonsmåling? (blodprøve) Hvis ikke, be om det hos legen din. Hvis nivået viser seg å være for lavt, bør du trappe opp, tilsvarende bør du trappe ned dersom nivået er for høyt.

Ellers må du selvsagt være åpen med psykiateren din om at du har trappet ned, slik at en evt. opptrapping skjer i et riktig tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cerruti 1881

Har du fått foretatt en serumkonsentrasjonsmåling? (blodprøve) Hvis ikke, be om det hos legen din. Hvis nivået viser seg å være for lavt, bør du trappe opp, tilsvarende bør du trappe ned dersom nivået er for høyt.

Ellers må du selvsagt være åpen med psykiateren din om at du har trappet ned, slik at en evt. opptrapping skjer i et riktig tempo.

Hei!

Har ikke tatt blodprøve eller snakket med behandleren min om dette, da timene mine ble utsatt... Etter forrige time ble vi enige om å gå fra 300 - 600mg. Så psykiateren min er altså ennå ikke informert om den ubeskrivelige tilstanden jeg kom i etter doseøkningen. Det var fastlegen som gjerne ville se virkningen av 900mg.Psykiateren min forespeilet meg en dose høyere enn dette også.

Pga den dårlige erfaringen jeg opplevde i 3 uker på 600mg, er jeg nå svært lite lysten og klar for en ny opptrappingsrunde...For da kanskje igjen bli like "sprø", eller hvis mulig, verre... Da jeg fikk mye problemer ut av 600mg, innbiller jeg meg at problemene bare vil øke proposjonalt med dosen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har ikke tatt blodprøve eller snakket med behandleren min om dette, da timene mine ble utsatt... Etter forrige time ble vi enige om å gå fra 300 - 600mg. Så psykiateren min er altså ennå ikke informert om den ubeskrivelige tilstanden jeg kom i etter doseøkningen. Det var fastlegen som gjerne ville se virkningen av 900mg.Psykiateren min forespeilet meg en dose høyere enn dette også.

Pga den dårlige erfaringen jeg opplevde i 3 uker på 600mg, er jeg nå svært lite lysten og klar for en ny opptrappingsrunde...For da kanskje igjen bli like "sprø", eller hvis mulig, verre... Da jeg fikk mye problemer ut av 600mg, innbiller jeg meg at problemene bare vil øke proposjonalt med dosen..

Har du noen effekt av de nå da? (300 mg).

Og hvorfor krever samboeren din at du skal kutte de helt ut?

I alle tilfelle mener jeg du bør diskutere hva som skal skje videre med lege og psyk (felles møte kanskje?), slik at de er informert om dine plager og bivirkninger, og evt. kan foreslå andre mulige løsninger (andre medikamenter, eller en forsiktere opptrappingsplan etc?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cerruti 1881

Har du noen effekt av de nå da? (300 mg).

Og hvorfor krever samboeren din at du skal kutte de helt ut?

I alle tilfelle mener jeg du bør diskutere hva som skal skje videre med lege og psyk (felles møte kanskje?), slik at de er informert om dine plager og bivirkninger, og evt. kan foreslå andre mulige løsninger (andre medikamenter, eller en forsiktere opptrappingsplan etc?)

Nå føler jeg tbl ikke har noen virkning, verken i positiv eller negativ retning.

Samboeren min ville jeg skulle stoppe med medisinen da jeg brukte 600mg, rett og slett pga virkningen den hadde på meg. Han hørte jo også meg konstant klage på den.

Har legetime neste uke, så tror jeg holder meg på 300mg. Dog, litt flaut da, når jeg nå skulle ha brukt 900mg en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg tbl ikke har noen virkning, verken i positiv eller negativ retning.

Samboeren min ville jeg skulle stoppe med medisinen da jeg brukte 600mg, rett og slett pga virkningen den hadde på meg. Han hørte jo også meg konstant klage på den.

Har legetime neste uke, så tror jeg holder meg på 300mg. Dog, litt flaut da, når jeg nå skulle ha brukt 900mg en stund...

Håper du får en løsning som funker for deg. Enten det er andre medisiner, annen og mer effektiv terapi - eller noe annet som hjelper deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest cerruti 1881

Håper du får en løsning som funker for deg. Enten det er andre medisiner, annen og mer effektiv terapi - eller noe annet som hjelper deg videre.

Takk for mange svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...