Gå til innhold

Er Meling soldat i frelsesarmeen?


Mistera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor trodde du det?

Det er mange som ikke klarer å skille mellom mennesket og forsvareren.

Si heller at han har en godt betalt drittjobb, og han har valgt den sjøl;-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lonkil

Si heller at han har en godt betalt drittjobb, og han har valgt den sjøl;-/

En forsvarer skal forsvare sin klient selv om klienten er skyldig. Alle har rett på en forsvarer - selv Mullah Krekar. Jeg ser opp til mannen for å tørre å ta en slik jobb. Tror nok ikke han ser på det som en drittjobb, selv om det er litt dritt at så mange ikke klarer å skille hans rolle som advokat og privatperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lov og rett

En forsvarer skal forsvare sin klient selv om klienten er skyldig. Alle har rett på en forsvarer - selv Mullah Krekar. Jeg ser opp til mannen for å tørre å ta en slik jobb. Tror nok ikke han ser på det som en drittjobb, selv om det er litt dritt at så mange ikke klarer å skille hans rolle som advokat og privatperson.

veldig enig! Alle skal ha et skikkelig forsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig enig! Alle skal ha et skikkelig forsvar.

Enig! Følgende står i regler for god advokatskikk:

"Advokaten bør ikke identifisere seg med sin klient og har krav på ikke å bli identifisert med de standpunkter han forfekter for sin klient og de interesser klienten har."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig! Følgende står i regler for god advokatskikk:

"Advokaten bør ikke identifisere seg med sin klient og har krav på ikke å bli identifisert med de standpunkter han forfekter for sin klient og de interesser klienten har."

For å være helt ærlig: Tenk på den fantastisk gode jobben han har gjort for Krekar. Og gjett om fyren vet at denne saken øker hans verdi noe så sinnsykt, dety spiller vel ikke noen rolle om han knapt fårbetalt, tenk på all den gratis reklamen han får i beste sendetid på TV!!! Hvis jeg blir helta for ett eller annet alvorlig skal jeg ha han som forsvarer. Banna bein! Se bare på parkeringshusdrapet i Bergen.Hvem er dukket opp som forsvarer? Jo ganske riktig, yours truely.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forsvarer skal forsvare sin klient selv om klienten er skyldig. Alle har rett på en forsvarer - selv Mullah Krekar. Jeg ser opp til mannen for å tørre å ta en slik jobb. Tror nok ikke han ser på det som en drittjobb, selv om det er litt dritt at så mange ikke klarer å skille hans rolle som advokat og privatperson.

Jeg sa vel ikke at _han_ så på det som en drittjobb(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lonkil

Jeg sa vel ikke at _han_ så på det som en drittjobb(?)

Kanskje ikke - det er altså du som mener at advokatyrket er drittjobber? Jeg respekterer advokater, da også forsvarsadvokater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig: Tenk på den fantastisk gode jobben han har gjort for Krekar. Og gjett om fyren vet at denne saken øker hans verdi noe så sinnsykt, dety spiller vel ikke noen rolle om han knapt fårbetalt, tenk på all den gratis reklamen han får i beste sendetid på TV!!! Hvis jeg blir helta for ett eller annet alvorlig skal jeg ha han som forsvarer. Banna bein! Se bare på parkeringshusdrapet i Bergen.Hvem er dukket opp som forsvarer? Jo ganske riktig, yours truely.

Det er jo ganske velkjent at mange velger de mest profilerte forsvarsadvokatene. Men det er ikke dermed sagt at de er de beste.

Men når det er sagt så har sikkert Meling tydeligvis gjort en kjempejobb for å holde Krekar utenfor murene! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trodde du det?

Det er mange som ikke klarer å skille mellom mennesket og forsvareren.

Hvorfor jeg trodde han var gothminister?

Jo fordi, om du har sett gothminister og tar bort sminken, så kan han ligne litt...

Og Gothminister er jo en av de forhatte kjendisadvokatene...

Men når jeg tenker etter så har Gotten hår da, og det har ikke Meling har jeg merket!

ikke det at han ikke kan være soldat i frelsesarmeen.

Vet jo at de fleste advokater ikke liker å få frikjent mordere, voldtektsforbrytere osv, men at man har rett på advokat uansett...

og det var heller ikke et innlegg om å skille mellom menneske og advokat....

Men at jeg altså lekte med tanken om at Melin`s alterego var Gothminister... Vist du vet hvem Gothminister er da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke - det er altså du som mener at advokatyrket er drittjobber? Jeg respekterer advokater, da også forsvarsadvokater.

Det er nok jeg som synes det ja;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å trekke en milliongave til Frelsesarméen på et slikt grunnlag som beskrives i reportasjen er mildt sagt tåpelig. Her skiller ikke vedkommende på advokaten og mennesket Brynjar Meling.

Jeg tror Frelsesarméen kan klare seg uten disse judaspengene, for det er åpenbart ikke hjertelaget som motiverer giveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å trekke en milliongave til Frelsesarméen på et slikt grunnlag som beskrives i reportasjen er mildt sagt tåpelig. Her skiller ikke vedkommende på advokaten og mennesket Brynjar Meling.

Jeg tror Frelsesarméen kan klare seg uten disse judaspengene, for det er åpenbart ikke hjertelaget som motiverer giveren.

Nei da hadde det vært mere på sin plass å trekke milliongaven med grunnlag i Frelsesarmeens syn og holdning til homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da hadde det vært mere på sin plass å trekke milliongaven med grunnlag i Frelsesarmeens syn og holdning til homofile.

Å? Hvorfor det? Skulle Frelsesarméen gå på akkord med grunnlaget for sin eksistens for å tekkes en gjeng skinkeryttere? Hvis disse homsene på død og liv må klenge seg innpå VårHerre, kan de ikke danne sin egen sekt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...