Gå til innhold

kan noen hjelpe meg?


vil ikke mer

Anbefalte innlegg

vil ikke mer

Jeg er en kvinne som over lengere tid, dvs år, har slitt med depresjoner. Noen dager har jeg det skikkelig ille, andre ganger ikke fult så fælt, men jeg føler meg aldri helt lykkelig. Jeg sover veldig mye, og føler meg ofte veldig sliten. Dersom jeg må snakke til en forsamling blir jeg ofte veldig nervøs og finner stadig på unnskyldninger for å slippe.

Jeg føler ikke at jeg har så mye å leve for og tenker stadig på å ta mitt eget liv, men vil ikke gjøre det før jeg har forsøkt å få hjelp. Jeg har ikke økonomi til å betale for en psykolog, men jeg vet jeg burde ha gått til en. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til legen din. Du kan få henvisning til offentlig psykolog/psykiater, eller en privatpraktiserende med såkalt trygderefusjon. Hos disse betaler man kun egenandel (tror det er ca 100-150 kr) per gang. Når egenandeler hos psykolog, lege og på blåresepter på apoteket kommer opp i 1550 kr, får man frikort for resten av året, slik at man ikke betaler noe i egenandel! Man kan evt. også føre opp utgifter på reise t/r slik behandling, dersom man har en avtale med trygdekontoret om dette. Snakk med legen om alt dette. Et alternativ til psykolog/psykiater kan også være psykiatrisk dagsenter der du bor, evt. samtaler med psykiatrisk sykepleier.

Det ER muligheter, og slett ikke alt "koster skjorta".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ......

I min kommune har de en egen avdeling for psykiatrisk tjeneste.

Dette fikk jeg vite i forbindelse med en krise i livet som førte meg til sosialkontoret/barnevernet.

Jeg ble satt i kontakt med to psykiatrisk sykepleiere som kom hjem til meg etter behov.

Disse kunne hjelpe med alt fra samtaler til evt. praktisk hjelp i huset osv.

Jeg opplevde dette som et svært godt tilbud og alternativ til å gå til en psykolog.

Jeg slapp f.eks det praktiske med å ordne barnevakt, samt transport til det stedet jeg evt. måtte gå.

De kom da hjem til meg etter avtale, og jeg hadde også anledning å ringe dit om jeg hadde behov for å prate litt, få litt oppbacking osv.

Tjenesten var gratis.

Sjekk med din kommune, kanskje kan dette være noe for deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen din. Du kan få henvisning til offentlig psykolog/psykiater, eller en privatpraktiserende med såkalt trygderefusjon. Hos disse betaler man kun egenandel (tror det er ca 100-150 kr) per gang. Når egenandeler hos psykolog, lege og på blåresepter på apoteket kommer opp i 1550 kr, får man frikort for resten av året, slik at man ikke betaler noe i egenandel! Man kan evt. også føre opp utgifter på reise t/r slik behandling, dersom man har en avtale med trygdekontoret om dette. Snakk med legen om alt dette. Et alternativ til psykolog/psykiater kan også være psykiatrisk dagsenter der du bor, evt. samtaler med psykiatrisk sykepleier.

Det ER muligheter, og slett ikke alt "koster skjorta".

Hei Gemini

Ville bare si at jeg har hatt pc-kræsj, alle data er borte, inkludert alle mailadresser og sånt noe. Men jeg er her, så hvis du sender et pip på mail, så finner jeg deg igjen!

Hvordan er formen din om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...