everest1365380665 Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 Jeg oppdaget en liten "utvekst" i endetarmsåpningen i desember 2003. Nå kjennes det som jeg får en kul også i samme område. Mistenker at det er hemorrider. Jeg har ikke smerter eller plager. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette? Hvilke medisiner kan jeg evt ta? Jeg er gravid i 7. uke, så jeg lurer på hvilke medisiner det er tilrådelig å ta. Håper på snarlig svar. 0 Siter
Gjest har vært oppe utallige ganger før Skrevet 10. mars 2004 Skrevet 10. mars 2004 siden dette haster for deg, så burde du søke i forumet. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 Det er vanlig å få hemorider når man er gravid; selv tidlig i svangerskapet. Hemorider kan også komme etter hard avføring, eller etter tunge løft. Svangerskaps-hormonene gir tregere tarm-aktivitet. Hos mange gir dette noe forstoppelse og hard avføring. Viktigste behendling er å forebygge. Rikelig væsketilførsel; gjerne f.eks fiberpulveret Vi-siblin ( fåes på apotek) iblandet Biola-melk morgen og kveld. Selve hemoriden behandles kun dersom den blir hard og øm. Da kan hemoride-salven Sceriproct brukes hver kveld i 2-3 dager. Noen få ganger kan en øm hemoride stikkes hull på av lege. Noen er så uheldige å få svært mange hemorider under graviditet. De forsvinner oftest rett etter fødsel. For ordens skyld bør du få legen din til å undersøke deg ved neste kontroll. Du kan søke litt her på doktor-online om hemorider; svært mye har vært skrevet om dette. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.